הוסף שיר חדש

ביוגרפיה של אברהם פריד:

אברהם פריד (שמו המלא אברהם שבתאי הכהן פרידמן; נולד ב-22 במרץ 1959 (י"ב באדר ב' ה'תשי"ט)) הוא זמר חסידי-יהודי יליד ארצות הברית. פריד הוא אחד הבולטים בתחום הזמר החסידי ונהנה מהערצה רבה בקרב הקהילות היהודיות-אורתודוקסיות ברחבי העולם ובעיקר במדינת ישראל ובארצות הברית. שיריו, רובם ככולם לקוחים או שואבים את השראתם מטקסטים יהודיים מוכרים. השירים מבוצעים על פי רוב בעברית בהגייה אשכנזית. המוזיקה המלווה את השירים היא על פי רוב מוזיקה חסידית מודרנית הנשענת על בסיס המוזיקה החסידית המסורתית בליווי כלים חדשים ובמקצב מהיר יותר, בהשפעה בולטת של סגנונות הרוק ומוזיקה מערבית אחרת.
קורות חייו
את דרכו המוזיקלית החל פריד עוד כילד, כששימש סולן בלהקת ילדים חב"דית שהופיעה בקרב קהילות יהודיות ברחבי ארצות הברית. חלק מקטעי הסולו שלו כסולן הלהקה שנשתמרו על סלילי הקלטה ישנים שילב פריד בכמה משיריו במשך השנים כשהוא מלווה את עצמו בקולו העכשווי.

באחת מהופעותיו החובבניות במחנה קיץ לפני ילדי המחנה, הבחין בו מפיק חרדי והחליט שבנער גלום פוטנציאל גדול שכדאי לממשו. לאחר שיצר עימו קשר ושכנע אותו להוציא תקליט ראשון הקליט פריד את תקליטו הראשון "No Jew Will Be Left Behind" ("אף יהודי לא יישאר מאחור"), שהפך מיד ללהיט בקרב הציבור החרדי-דתי בארץ ובעולם, ושבר את ההגמוניה של כוכב המוזיקה החסידית המרכזי עד אז - מרדכי בן דוד (שסייע - לבקשתו של המפיק - בהפקת האלבום כ"עוזר מפיק").

אברהם פרידמן שגדל והתחנך בישיבה חבדי"ת התבייש בתחילה במקצועו החדש ועל כן חתם על תקליטו "אברהם פריד", שם שדבק בו, והפך לשמו השני.

שני תקליטיו הראשונים, על אף שיש בהם לא מעט שירים שהפכו לנכס צאן ברזל בפולקלור המוזיקה היהודית ("א-ל ההודאות" "וזכנו לקבל שבתות" "וקרב פזורנו" ועוד) נחשבים לחובבניים יחסית, ופריד עצמו התבטא פעם כי הוא מתבייש כיום להאזין להם. התקליט השלישי נחשב לאלבומו המקצועי הראשון, ואחד המוצלחים מביניהם.

כחסיד חב"ד לא עשה פריד צעד בלא קבלת אישור מרבו, רבי מנחם מנדל שניאורסון ,"הרבי מליובאוויטש". בתחילה לא קיבל הזמר הצעיר את הסכמת הרבי להופיע בהופעה חיה מול קהל ואכן נמנע מכך. רק בשנת תשמ"ה - 1985 כאשר ערכו מוסדות החינוך של חב"ד בצפת 'דינר' חגיגי וביקשו מיוזמתם את אישורו של רבם להופעה בלעדית של אברהם פריד קיבלו את ברכת הדרך מהרבי ומאז החל פריד להופיע בצורה סדירה. כשעבר פריד, טרם הופעתו הראשונה, לקבל עצה וברכה מרבו יעץ לו הרבי לשים בעיצומה של ההופעה, אל מול הקהל, כסף בקופת צדקה, ומאז ועד היום נוהג כך אברהם פריד בכל הופעותיו ברחבי העולם.

מאז החל פריד בקריירת הזמר, ובפרט בשנים האחרונות, צצו עשרות רבות של יוצרים ומוזקאים בז'נאר החסידי, אך איש עדיין לא הצליח לשכפל את הצלחתם של כוכבי המוזיקה החסידית אברהם פריד ומרדכי בן דוד, ובמשך כ-30 שנה, הם נשארו נותני הטון הבלתי מעורערים של הזמר החסידי העולמי.
פריד הוא חסיד חב"ד הגר בשכונת קראון הייטס בברוקלין שבניו יורק.
בין שיריו המפורסמים: אדרבה, תניא, ירושלים, רצה, רק תפילה אשא ועלה קטן.

קרדיט:לויקיפדיה

אברהם פריד

אלבומים של אברהם פריד:

  1. אנחנו מוכנים (1987)
  2. שטר התנאים (1993)
  3. ברכה והצלחה (1995)
  4. בין כך ובין כך (2006)
  5. Keep Climbing (2012)
  6. אוצר של יראת שמים | Bring The House Down (2016)
  7. כמה טוב שנפגשנו (2017)

שירים אחרונים של אברהם פריד שנוספו לאתר: לרשימה המלאה