הוסף שיר חדש

ביוגרפיה של רועי ידיד:

רועי נולד בעיר אשקלון בתאריך – י"ד בתשרי התשמ"א, 14/09/1980,

כבר בגיל הגן גילו אצלו הוריו משיכה עזה למוסיקה כאשר בשנות ביה"ס היסודי היה ה"זמיר" של ביה"ס וגם השחקן הראשי בהצגות היזומות של ביה"ס.

הפעם הראשונה בה עלה רועי באומץ לבמה כזמר ולא במסגרת הבית ספרית היה במסיבת בר מצווה של אחד מחבריו כאשר הגיעה "תקופת הבר מצוות".
הופעתו התקבלה בגל כזה גדול של קומפלימנטים ואז הבין רועי שבעצם זה אחד מייעודיו הגדולים בעולם – לשיר, לרגש ולשמח.

בגיל 15 רועי התחיל להופיע באירועים קטנים כגון בר/ת מצוות, בריתות, מסיבות אירוסין וכד' כאשר אותו מלווה בקלידים חברו לספסל הלימודים. אך את החשיפה הגדולה שלו לעולם המוסיקה רועי קיבל בעת גיוסו לצה"ל.

לאחר שסיים את שנות לימודיו בישיבה התגייס רועי ל"להקת הרבנות הצבאית" בניצוחו של משה (מונה) רוזנבלום וכבר בתחילת דרכו הוגדר כסולן ראשי.
באמצע השירות הפך למפקד הלהקה.

בתקופת הצבא הוא צבר ניסיון בימתי רב ואף זכה להתקרב מאוד למונה רוזנבלום ושם נחשף לראשונה למוסיקה החסידית בהתגלמותה.

באמצע שירותו הצבאי הצטרף רועי אל "תזמורת ענבי הגפן" ומאז ועד היום הוא משמש כסולן התזמורת.

לאחר השירות הצבאי למד רועי 4 שנים לימודי תואר ראשון במכללה לחינוך גבעת וושינגטון.

בשנת 2003, השתתף רועי בדיסק הראשון של תזמורת ענבי הגפן כיאה לסולן התזמורת וביצע דואטים עם כמה מגדולי הזמר החסידי כדוגמת דדי גראוכר, ישי לפידות, אורי שבח ועוד. הדיסק התקבל בהצלחה רבה ואף ביסס את מעמדו של רועי כזמר חסידי .

מיד לאחר מכן, רועי חש שעדיין לא אמר את דברו בדרכו המוסיקלית הייחודית לו ולכן הוציא סינגל בכורה כזמר בפני עצמו הנקרא "בריאת עולם" ובו הוא מראה את סגנונו הייחודי לו שכן את הלחן לשיר הוא חיבר יחד עם חבר לישיבה ולמוסיקה.
השיר התקבל בהתרגשות ובאהדה רבה והראה לקהל את הרפרטואר העשיר של רועי כזמר חסידי וישראלי כאחד.

בשנת 2006, הגיע לידי רועי טקסט לשיר המדבר בין היתר על ההתנתקות המכאיבה מגוש קטיף ועל השאיפה לארץ ישראל השלימה. נועם חייט, הבעלים של תזמורת ענבי הגפן ולימים מנהלו האישי של רועי אמר מיד לרועי שעליו להלחין את השיר כדי שיוכל להוציאו כסינגל שני לתקליט בכורה שיגיע רק כשנה מאוחר יותר. רועי מיד שקד על מלאכת ההלחנה ואת העיבוד לשיר חיבר אלדד רצון, אותו חבר של רועי הנ"ל. והתוצאה, ב"ה ידועה לכולם כלהיט "את לי ארץ" ששבר את כל המוסכמות במדיה הדתית כשיר הכי מבוקש בתכניות הרדיו ושכבש את כל המצעדים והפך גם לרינגטון הכי מבוקש בקרב המאזינים. כ"כ השיר הפך להמנון של ממש בכל הגנים, בתי הספר היסודיים, הישיבות והאולפנות והסמינרים, סניפי תנועות הנוער למיניהם וכן על זה הדרך. שיר זה ביסס את מעמדו של רועי כזמר מהשורה הראשונה של זמרי המוסיקה הדתית/חרדית.

בשנת 2007, הוציא רועי סוף כל סוף את אלבום הבכורה שלו כאשר במקביל גם תזמורת ענבי הגפן הוציאה דיסק שני יחד עם רועי. שני הדיסקים זכו להצלחה מסחררת ונמכרו בעשרות אלפי עותקים.

רועי ידיד

אלבומים של רועי ידיד:

  1. את לי ארץ (2004)
  2. רגע של נצחון (2010)

שירים אחרונים של רועי ידיד שנוספו לאתר: לרשימה המלאה