הוסף שיר חדש

ביוגרפיה של אוף שימחעס:

להקת אוף שימחעס (ביידיש: בשמחות) היא להקה ישראלית המנגנת מוזיקה חסידית בסגנונות מודרניים. חברי הלהקה הם: ישי לפידות (סולן), שמשון דלבקוביץ, בני שוולב ויענקי אלפא.

הלהקה הוקמה בשנת 1996, והייתה הראשונה ששילבה מוזיקה חסידית עם מקצבים מודרניים כדאנס, האוס וראפ. הלהקה הופיעה לראשונה בקדם אירוויזיון של שנת 1996 עם השיר "אוי אוי אוי".

כדי להימנע מבעיות שיכולות לנבוע מסתירה בין סגונונות אלו להלכה התייעץ ישי לפידות עם רבנים (אך לא תמיד, כך למשל, הופעתה הראשונה של הלהקה בקדם אירוויזיון הייתה ללא התייעצות עם רב). לפידות הגדיר זאת "לכל זמר חסידי יש בעצם שני אמרגנים - האמרגן של ההופעות ואמרגן העל, שהוא הקדוש ברוך הוא".‏[1]

תחנות הרדיו הממלכתיות ממעטות להשמיע את הלהקה, אך היא זכתה לפופולריות בתחנות רדיו הפונות לציבור הדתי כ"קול חי", שהרבו להשמיע את שיריה באותה תקופה. על אף שחברי הלהקה הם חרדים, הלהקה מוכרת יותר בקרב הציבור הדתי והחילוני, ופחות בציבור החרדי המתנגד לסגנון המוזיקה שלה.

בנוסף לשירים שנכתבו והולחנו על ידי חברי הלהקה עשתה הלהקה גם מספר גרסאות כיסוי לשירים ישראלים עם התאמה מבחינת התוכן לקהל היעד של הלהקה.

"אוף שימחעס" הוזכרו פעמים רבות בתוכנית "גור ואוח" ואף השתתפו באחד הפרקים. בשנת 2010 יצא דואט של הזמר הים-תיכוני קובי פרץ. עם אוף שימחעס לשיר "ישראל". השיר זכה להצלחה.

אוף שימחעס

אלבומים של אוף שימחעס:

  1. דאנס אוף שימחעס (1996)
  2. עליכם ועלינו (2002)
  3. אוף שימחעס עם ישראל חי (2003)
  4. אוף שימחעס וחברים (2003)

שירים אחרונים של אוף שימחעס שנוספו לאתר: לרשימה המלאה