הוסף שיר חדש

ביוגרפיה של מרדכי בן דוד:

מרדכי ורדיגר (Mordechai Werdyger; נולד ב-16 באפריל 1951), הידוע כמרדכי בן דוד (מב"ד; MBD), הוא אחד מגדולי הזמרים החסידיים ומפורצי הדרך למוזיקה החסידית החדשה. מתגורר בסיגייט שבברוקלין, ניו יורק. נולד לחזן דוד ורדיגר. האב דוד פתח את הקריירה המוזיקלית המשפחתית, ושימש כזמר חסידי בחסידות גור. הבן מרדכי אימץ לעצמו סגנון חדשני יותר. בתחילת דרכו עדיין הוא לא היה מוכר, ובהמלצת חבר קרא לעצמו על שם אביו "בן דוד". השירו הראשון שלו שהופץ הוא "ממקומך", בתקליט שהוציא אביו בשנות ה-70 בשם "מליצר עונג שבת - דוד ומרדכי בן דוד ורדיגר". בן דוד מופיע בקביעות בהופעות של ארגון "האסק" האמריקאי, מספר פעמים יחד עם הזמר החרדי אברהם פריד, כן השתתף פריד בדיסק "כולנו יחד" של בן דוד שיצא בשנות ה-80.
במגזר החרדי הוא מכונה "ענק הזמר החסידי", וזאת הודות להיותו מן הראשונים ביותר שפיתחו את הסגנון החסידי החדש. בראשית דרכו הושפע מסגנון הרוק העולמי, והחל משלהי שנות ה-90 התקרב יותר לסגנון החסידי מסורתי, בין השאר בהשפעת רבו האדמו"ר מריבניץ המנוח. בן דוד מרבה בביקורים בארץ, ובנסיעות לקברי צדיקים בעולם.
רבים משיריו ידועים אף במגזר החילוני, כגון השירים "משיח, משיח, משיח", "אנחנו מאמינים" ועוד. בראיונות הוא מספר שבעיניו השיר הנחשב ביותר שלו הוא "אודך" (1978).
בן דוד הוציא כעשרים וחמישה אלבומים כשאת עשרים ושלש הראשונים הוציא בחברת גל פז, איתם עבד עד לשנת 2004, אז עבר מ.ב.ד. להפיץ את אלבומיו באמצעות משה-מונה רוזנבלום.
בן דוד הוא אביו של הזמר החסידי יהודה (יידל) ורדיגר הממשיך אף הוא בקריירה המשפחתית, אחיו של הזמר מנדי ורדיגר ודודו של הזמר ישראל ורדיגר.

מרדכי בן דוד

אלבומים של מרדכי בן דוד:

  1. כולם אהובים (2010)
  2. כיסופים (2011)
  3. צעקה - TZEAKAH (2017)

שירים אחרונים של מרדכי בן דוד שנוספו לאתר: לרשימה המלאה