האלבום " 22 שניות" הוא אלבום הבכורה של הזמר והיוצר ידן כהן עליו עבד יותר מעשור, הוא החל את דרכו המוסיקלית כאשר שיחק בסדרה "הישיבה" ששודרה בערוץ 10 יחד עם הזמר דוד "הרפו" אברמסון ז"ל. בסדרה ביצע את השיר "כי תעבור" שבוצע מחדש לכבוד האלבום החדש.

האלבום החדש הופק מוסיקלית על ידי המפיק ערן קליין שבשנה האחרונה היה אחראי לכמה הפקות במוסיקה היהודית.

האלבום כולל 12 שירים. כל הלחנים באלבום הם של ידן עצמו חוץ מ"מה אשיב" בלחנו של סבא רבא שלו יעקב חיים סילברסטון, שיר מקסים שהולחן לפני למעלה מ80 שנה. המילים ברובם נכתבו גם על ידי ידן.

האלבום נפתח בשיר "שורש" שיר רוק אקוסטי חביב שידן מקדיש לאנשי נצרים. צלילי ההמונד של ערן קליין נעימים ומוסיפים לעיבוד רבות.

שירים נוספים מומלצים הוא "מה אשיב" שיר במקצב הוואלס בלחנו של סבא רבא של יגן, הלחן מרגש וידן מבצע אותו היטב, השילוב עם רביעיית כלי המיתר מצוין ונעים.

"והיו שואלים להם" שיר רוק קצבי וסוחף שנכתב על פי אליהו רבא העוסק בנסיעתו של אלקנה אביו של שמואל למשכן.

"22 שניות" שיר הנושא של האלבום שנפתח עם נגינת החצוצרה והטרומבון במקצב פאנקי קופצני, השיר עוסק במרוץ החיים והוא נעים לאוזן. שימו לב לסולו החצוצרה של רפי ערב באמצע השיר.

"אח יקר" שיר רוק מעניין עם עיבוד מעולה, שירתו של ידן מעט רכה מידי בשביל סגנון עיבוד רוק כזה.

"עבד הזמן" שיר שקט מעניין שמילותיו נכתבו על ידי המוסיקאי המשובח יוני גנוט.

"רעות" שיר שקט ומרגש שעוסק בכלה שאביה נפטר.

לסיכום מדובר באלבום חביב מאד עם לחנים יפיפיים, ידן נחון בקול נעים למרות שבכמה שירים (שקט ברחובות,אח יקר,עבד הזמן) ציפיתי שיצעק מעט יותר ו"ילכלך" את קולו כיאה לשיר רוק. העיבודים של ערן קליין מצוינים ולדעתי זה האלבום הטוב יותר ששמעתי מעבודותיו של ערן

6 מתוך 7 בסולם האיכות





ידן כהן - 22 שניותנ. צליל