אלו מביניכם שכבר חווים איתי את המוסיקה היהודית בשנתיים האחרונות יודעים שכאשר אני מוצא אלבום שראוי לספר עליו אני שש לעניין אפילו אם הוא איננו חדש על המדפים.

והפעם אשמח לחלוק אתכם את הגילוי של הזמר שלמה כ"ץ או יותר נכון הרב (הוסמך לרבנות) שלמה כ"ץ ... ואלבומו הבאמת מעניין "מלא עולם" , זהו אלבום הסולו השני של שלמה אחיו של הזמר איתן כ"ץ ובנו של החזן אבשלום כ"ץ שגם מתארח באלבום.

על ההפקה המוסיקלית העשירה והבאמת מעניינת אחראי המפיק ואיש הסאונד עמית גולן בעל אולפני סופרסוניק האיכותיים בירושלים. את העיבודים עשה שלמה כ"ץ עצמו כשנעזר במוסיקאי אריה וולניץ' לעיבודי כלי המיתר באלבום.

צוות הנגנים באלבום מגוון מאד בנגנים שכולם מהמובילים בתחומם . ניתן למצוא ברשימה את לייזר לויד אומן הבלוז ונגן הגיטרה הוירטואוזי ,יונתן רזאל-פסנתר, חנן אליאס סולן להקת הבובה מעיישס המצליחה וקלידן מעולה עוד מימיו בלהקת רבע לשבע המיתולוגית ,מנגן באלבום בפסנתר בשני שירים. אבי סינגולדה על האקוסטית והתזמורת הסימפונית הישראלית על קטעי המיתר.

באלבום יש עשרה שירים במגוון מקצבים וסגנונות כשכולם הולחנו על ידי שלמה חוץ מ"הזורעים בדמעה" של ר' שלמה קרליבך ששלמה כ"ץ נחשב לאחד ממשיכי דרכו הבולטים. כל המילים באלבום הן מהמקורות.

האלבום נפתח בשיר הטוב לדעתי באלבום "ואף על פי" שיר שקט מעולה , ניתן ליהנות מאד מהשילוב של כלי המיתר על המקצב המעט אפריקאי דבר המביא לתוצאה של מוסיקת עולם מעניינת ומרגשת שמזכירה לי את עידן רייכל המצויין במיוחד בקטע הקולות הממכר לקראת הסוף. פתחו את הווליום ותתמכרו לצלילים! שאפו על ההפקה המוסיקלית לעמית גולן.

נהניתי גם מ"שמע קולנו" שיר רוק מדליק בעיקר בפזמון שלו ,הבית מעט עצל לטעמי אך האווירה הכללית של השיר מעולה. "ניגון יארצייט" שנכתב לזכרו של קרליבך ,מרגש ויפה .את הפסנתר בשיר מנגן הזמר והיוצר יונתן רזאל והעיבוד באופן כללי בליווי כלי המיתר שבו מעניין ויפה.

שירים נוספים שהסבו את תשומת ליבי –" כבודו" שמבוצע על ידי שלמה ואביו החזן אבשלום כ"ץ ,אהבתי את הביצוע גם פה השילוב של הפסנתר של רזאל וכלי המיתר מוצלח ומרגש. "ובחייכון" שיר פולק נחמד ,מומלץ לשים לב לנגינת הארפג'ו המוצלחת של אבי סינגולדה בתחילת השיר.

האלבום נחתם בשיר החביב "יום שכולו" שיר שקט ונעים גם בו האקוסטית של סינגולדה לוקחת חלק חשוב בשילוב כלי המיתר של הסימפונית הישראלית.

לסיכום "מלא עולם" הוא אלבום מעניין ומושקע מאד, שלמה נחון בקול נעים מאד ובלחנים מוצלחים . ההפקה המוסיקלית המוקפדת והמושקעת והסאונד הנפלא של עמית גולן תורמים רבות להנאה מהאלבום. היה יכול להיות מעניין לשמוע את שלמה שר גם מילים שאינם מהמקורות. בימים אלו חבר שלמה לזמר נפתלי כלפה לפרוייקט מושקע ומעניין שהסנונית ממנו "ציון" דואט משותף לשניהם שוחרר השבוע וכבר זכה להצלחה גדולה.

6 תווים מתוך 7 בסולם נתנאל.

שלמה כ"ץ - מלא עולםנתנאל לייפר