בס"ד
כמיטב המסורת בחגים האחרונים גם לקראת חג הפסח שמתקרב אלינו בצעדי ענק (כן כן לא נשאר עוד הרבה זמן לשפשופים....)הוציא נגן הקלרינט חיליק פרנק אלבום חדש בסדרת החגים "פסח בירושלים" . כמו בשאר אלבומי הסדרה (פורים,סוכות) יצא האלבום בשתי גרסאות האחת אינסטרומנטלית (ללא שירה) ואילו השנייה בליווי המקהלה של האחים סטאריק. אני באופן אישי התחברתי יותר לגרסה עם המקהלה ואליה אתייחס בכתבה.

גם באלבום הפסחי של הסדרה אחראי המפיק והמעבד המצויין ג'ף הורביץ שכרגיל הוציא מתחת ידיו תוצאה מרשימה. כאשר עוסקים בחומר שבנוי על שירים ישנים זה לא תמיד כל כך פשוט ליצור תחושת התחדשות שתגרום לעניין בהאזנה ואילו ג'ף מצליח כל פעם מחדש להחיות את המתים על ידי מעברי האקורדים המחוכמים והעיבוד הכולל המוצלח. גם הפעם חברו לג'ף שמנגן על הקלידים מיטב הנגנים ,מנחם הרמן כרגיל על הגיטרות המשובחות, אבי אבידני על התופים, עדי מאירי –חצוצרה , שי דגן-טרומבון.

האלבום מחולק לארבע מחרוזות, השתיים הראשונות מורכבות משירים מתוך ליל הסדר ואילו האחרונות עוסקות בפסח באופן כללי שיר השירים שנקרא בשבת חול המועד ואפילו שירים הקשורים לספירת העומר. מקור השירים מחצרות החסידים ,קרליבך וניגונים עתיקים המיוחסים לגדולי החסידות.

האלבום נעים נחמד ומקפיץ למרות שישנם שירים שלצורך המחרוזת עובדו בצורה קצבית שפגעה בהם וברוח השיר המקורי. חיליק טרח כרגיל להגיע אל שורשי השירים ומלחיניהם והעטיפה אכן מושקעת ומעניינת מאד ולמדתי ממנה על מקורות שירים ישנים וידועים.

על אף שאני בדרך כלל לא מסקר אלבומים של גרסאות כיסוי אלבומיו של חיליק פרנק על החיות הנשמעת מהם ואווירת החג שעולה בבית הם בגדר חדש. אני מתחיל להתרגל כבר כל חג להוציא שבועיים לפני את האלבום של חיליק פרנק כדי להיכנס לעניינים...

5 מתוך 7 בסולם נתנאל
חיליק פרנק - פסח בירושליםנתנאל לייפר