בס"ד
האמת שכבר מזמן רציתי להמליץ לכם על חויה מוסיקלית שמתאימה לכל המשפחה והפעם לקראת החג אני שמח לספר על האלבום והדיוידי מההופעה הנדירה של הזמר והיוצר יהודה גלאנץ יחד עם התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון שהתאחדו למופע בודד משיריו של יהודה.

מי שייצר את החיבור המופלא שבין מוסיקת העולם הלטינית והקלילה בדרך כלל של יהודה גלאנץ לתזמורת הסימפונית על שלל 77 נגניה... הוא הצ'לן הראשון של התזמורת דורון טויסטר שהכיר את יהודה גלאנץ בחתונה בה הוא ניגן בקבלת הפנים בחופה ולאחר ששמע את גלנץ ביקש להישאר ולנגן איתו בכל החתונה. שיתוף הפעולה התפתח משם לעיבודים סימפוניים שיצר דורון לשיריו של יהודה גלאנץ . מעטים הם האומנים הדתיים שזכו לכבוד ולמחווה שכזו ליצירתם המוסיקלית ואלו רגעי תענוג הן מהבחינה המוסיקלית והן מהבחינה התרבותית.

המופע התקיים בפסטיבל האביב בראשון לציון לפני שש שנים והוקלט וצולם בוידאו בצורה מקצועית עם חמישה מצלמות. התזמורת מונה 77 נגנים וצורף אליה עוד ששה נגנים של מוסיקת קצב ביניהם פסנתרן הג'ז המוערך אבי אדריאן ועופר בניטה על התופים להעשרת המוסיקה. על התזמורת ניצח המנצח רוני פורת.

במופע "נודדים" או בספרדית...NOMADE מבוצעים מיטב הלהיטים של יהודה גלאנץ מכל האלבומים ,המופע נפתח בביצוע קצבי ומרתק ל"הודו לה'" ניתן ליהנות מהביצוע המרהיב לעין ולאוזן . העיבוד המורכב מחמיא לשירים ונותן להם עומק מחודש.

חביב עליי במיוחד הביצוע לשיר "נפשי" שנכתב על ידי מפיק המוסיקה היהודית האגדי צפי ארן לאלבום רק לצעוק אל ה'. הביצוע בהופעה של התזמורת מדהים ומרגש מאד והעיבוד בשילוב סולו הצ'לו של דורון פשוט מוסיף נופך לשיר.
כמו"כ יהודה מבצע בהופעה את להיטיו "נעלה" "אדון עולם" "קול הנשמה" "כשהילדים" ועוד.

ישבתי לראות את ההופעה יחד עם ילדיי ונהניתי מהאפשרות להראות ולהסביר להם על כלי התזמורת המעניינים והרבים שרואים בהופעה, חוויה מומלצת!

לפני כחודש יצא אלבומו החדש והמוצלח של יהודה גלאנץ "חי וקיים" ניתן לקרוא סיקור מלא על האלבום ביקורת המוזיקה שלנו.

ניתן להשיג את האלבום לצפיה או להאזנה ב-CD Baby.

יהודה גלאנץ - נודדיםנתנאל לייפר