בס"ד

זה מדהים. בדרך כלל כשאני מנסה לשמוע סגנון מוזיקה חדשה לפעמים בהתחלה היא קצת לא נשמעת כ"כ לאוזן, אך לאחר זמן קצר, אם אותו הז'אנר דיבר אלי, הוא הופך ל'מנטור' אצלי ואחריו מעמיקה ההתעניינות בז'אנר עוד עוד. חשבתי שאם אגע בחזנות אני "בטוח" לא יאהב את הסגנון, אז עשיתי לעצמי פשרה: "שאעשה את  הצעד, ואשמע משהו שהוא מצד אחד חזנות, אך מצד שני מוזיקה חסידית רגילה". זה מה שצודיק גרינוולד (32) מציע לנו. מצד אחד הוא יצא עם אלבום שהוא חסידי, אך לא שוכח מהיכן הוא הגיע. בעל כישרון גדול, שר בסולמות גבוהים גם נמוכים, ניכר שהוא למד פיתוח קול אצל אנשי מקצוע מהשורה הראשונה והתוצאות לא מאחרות. וכמובן שלא שכח שאם כבר רוצים להפיק אלבום – עושים את זה על הצד הטוב ביותר, מדובר ב'ה'צד הטוב, שחבר יחד עם הטובים במוזיקה החסידית – יוסי גרין, שוע פריד, משה לאופר ועוד. בקיצור, השקעה.

האלבום נפתח עם השיר "גדלו", שיר שיצא כסינגל בלחנו של יוסי גרין. נקודה חביבה שאהבתי מאוד, שהשיר נפתח עם 'קראנצ' אורגן', זה שמוכר לנו מיצירותיו של המלחין באך. פתיחה חכמה ויפה לטעמי. משם ממשיכים לשיר שהוא מלא ברגש, שמילותיו מתוך מגילת איכה, השילוב בין המילים למנגינה המרגשת מצמרר, בשיר הזה ניתן לשמוע בפעם הראשונה באלבום איך צודיק עולה גבוה (במיוחד בפזמון האחרון). אח"כ מגיע השיר "אנא עבדא", סינגל שני שיצא, שיר נפלא. יש לו סוג של ליווי בפזמון, שהרעיון שלו מוכר לי מהיכן שהוא , הסטרינג ברקע שלא כ"כ מורגש לאלו שלא שמים לב, אך מנוגן נהדר. לאחר מכן מגיע השיר "כל מקדש", שיר שקט לכבוד שבת קודש, ומיד לאחריו  מגיעה הפתעה נחמדה, צודיק שר שיר מזרחי (האמנם?!), שיר שהוא לא 'רק' מזרחי, הוא מזכיר לי את המוזיקה הכבדה ההיא של פעם, ואסביר. אוזני קלטה (בתור חובב הז'אנר זה היה ממש מהיר) את ה'כינורות' המוכרים והאהובים של הסינטיסייזר הותיק D50. למי שמתקשה לזהות במה מדובר, שישמע שיר מזרחי של פעם ויקלוט את הסטרינג המדובר. אותו דבר ניתן לשמוע גם בשיר "שבת מנוחה" של צודיק.

כשחיפשתי מי עבד על האלבום המושקע והיפה הזה, גיליתי לשמחתי בעטיפה שחבויים שם אנשים מהסוג הטוב ביותר. על העיבודים אחראים שוע פריד, משה לאופר, מונה רוזנבלום, מנחם בריסטובסקי וקן ברג'ס. על הכלים מנגנים אבי אבידני, ברק בן צור, אבי סינגולדה, פטר ורטהיימר. ועל הקלידים אלי לאופר, מנחם בריסטובסקי ועמית הראל המוכשר, שעובד עם גדולי זמרי המוזיקה המזרחית. על הלחנים, רובם שייכים ליוסי גרין, אך יש גם את מונה, משה ואלי לאופר וקן ברג'ס.

עוד שירים שתפסו את אזניי הם: "שעת רחמים", שיר שמילותיו והרגש קשורים אחד בשני והתוצאה בלדה מרגשת מאוד (הלחינו משה ואלי לאופר). "שים שלום" – שיר מיוחד שהלחין יוסי גרין. ו-"Blessed in Heaven's Eyes" – שיר שהלחין קן ברג'ס, שממש שמזכיר את שיריו, שיר המושר באנגלית, והשיר שחותם את האלבום, שהוא גם שיר הנושא "אחים".

לסיכום, מדובר באלבום מיוחד במינו, אהבתי מאוד ומאמין שאאזין עוד פעמים רבות. כל מילה מיותרת.
צודיק גרינוולד - אחיםאיתן סיטון