תעשיית המוזיקה בחו"ל מייצרת לנו בדרך כלל זמרים ומוזיקה מהשורה הראשונה!
אחד הזמרים שנכנס והתברג היטב קרוב לצמרת הוא שלומי גרטנר, זמר בעל קול קטיפתי ועדין שהוכיח את יכולותיו הווקאליות בשני אלבומים משובחים המלאים בשירים מגוונים בשלל סגנונות, החל מחסידי אותנטי ועד למקצבים עכשוויים...
וכעת עם אלבומו השלישי במספר הנושא את השם "והתקין" המכיל בתוכו 11 רצועות מושקעות יש לגרטנר בהחלט כבר חזקה...

"חיים" נבחר להיות השיר הפותח וזה בהחלט מפתיע את האוזן הסטנדרטית של רוב חובבי המוזיקה החסידית הרגילים בפתיחות סוערות למדי אולם כשמאזינים לשיר בכללותו קרי ללחן הקסום של ר' ברוך צ'ייט, לעיבוד העדין והמתאים של משה לאופר ולשירה המבוצעת ברוך ובנעימות של גרטנר,אפשר להבין את "הראש" המסתתר מאחורי הבחירה המעט לא שגרתית הנ"ל.

הזכרנו את משה לאופר ואכן ברצועה הבאה מסתער הנ"ל על - "כל העולם כולו" בשיר קליט וזורם שכולו לאופרי – ישכויח.

השיר "הפותח" אמנם לא פותח לנו את האלבום אבל הוא בהחלט יפה וחדשני, הלחן שייך לאיצי וואלדנר האחראי גם על הקולות. העיבוד של אלי לישינסקי .
יש כאלה שלא מוותרים על לחן אחד לכל הפחות באלבום מהאיש שלא מפסיק להלחין מיסטר יוסי גרין, והפעם הנציג הוא - "יהי חסדך" החסידי והשקט, בטעם של פעם – ובעיבודו של המיוחד לאופר.

"והתקין" כך שמה של הרצועה הבאה , וגם של האלבום – הגיטרות "הלאופריות" מככבות כאן בפעילות דומיננטית – וזה יפה ! לחן וואלדנרי למדי.

רוצים להירגע מעט מהרעש הדיסטרושיין תבקשו מ"אדון עולם" - הוא יעשה את העבודה. בשיר רגוע, מעט שונה ונחמד גם הוא של וואלדנר (שמעט נרגע כנראה...) העיבוד : שייך- לריצ'רד נילס (מי זה ? מעניין).

השיר שלאחריו "וראה בנים לבניך שלום על ישראל" שיר חתונות בלחנו ועיבודו של משה לאופר.

אז הכל טוב ויפה – אבל חשוב ביותר לחיות בשלום – שווה אפילו להוציא על זה שיר – נכון פינקי וובר? טוב תשובה ממנו לא ממש קיבלנו – אבל בהחלט קיבלנו לחן בשם "שהשלום שלו" לחן מרגש ויפה, ובעיבוד של... ניחשתם נכון (אולי) משה לאופר.

ואם כבר דברנו על החשיבות בלחיות בשלום – הרי שלהיות "בן חורין" זהו רצון פנימי ועמוק של כל יהודי להיות כך כל השנה (ולא דווקא בפסח...) איך עושים את זה? פשוט! תאזינו לרצועה התשיעית והקִצְבִּית – תקשיבו למילים, "תכנסו" לאווירה ותקבלו תשובה! שווה לא?
על הלחן אחראי יענקי ארלינגר (יפה יענקי) ולאופר על העיבוד.

"ממקומו" העשירי מבקש ומתפלל גרטנר, שהקב"ה ייפן ברחמיו לעמו – בשיר שקט וערב בלחנו של ברוך לוין, ובעיבוד של ריצ'רד נילס (נשמע כבר מוכר לא?)

טוב עברנו כבר כברת דרך דיי ארוכה, אבל תסכימו איתי שגם מעניינת ונעימה –ומה יותר טוב לסיום, אם לא לפנות אל "ריבון העולמים" כל אחד בדרכו שלו – בתפילה ובבקשה אכן גרטנר עושה זאת בשיר לא שגרתי אך לא כשמדובר בלחן ומילים של היוצר והזמר הססגוני ליפא שמעלצר, אבל לא רק הוא גם החתומים על מלאכת העיבוד בשיר הזה הצמד "בקשי" ו"סימון" – אחראים על התוצאה המעניינת שבסופו של אלבום "מוציאה" אותנו בטעם של עוד.

לסיכום: "והתקין" אלבום מושקע בהחלט!


שלומי גרטנר - והתקיןיעקב מנשה