"אגדלך" אלבום הבכורה של פורת נוב שיצא בימים אלו ייחודו בלחנים חדשים לפיוטים עתיקים רובם של יהדות תימן והוא סוג של פרויקט שמארח את מיטב יוצרי הגבעות כסיני תור, ביני לנדאו, שיבי קלר, מרדכי בוימל (יצהר) ועוד יוצרים כיובל סלע ומשה לוי שהוא בעצם השותף הראשי להפקה המוסיקלית של האלבום יחד עם פורת. אני באופן אישי חובב פיוטים מאד אלו מילים שנכתבו על ידי גדולי החכמים ועומקם ויופיים לא יסולא בפז ושום כותב מודרני לא ישווה לשפתם העשירה ועומק רעיונם כך שהאלבום מתפרץ אצלי לדלת פתוחה.
פורת (26) במקור מהיישוב בת עין מנגן עוד מילדותו על תופים וגיטרה ומגיל צעיר מאד מנגן בהרכבים מקצועיים של מוסיקה יהודית.
האלבום מופק בקפידה הן מבחינת הסאונד והן מבחינת העיבודים המושקעים עם מיטב הנגנים כגדי פוגטש על הכינור, נחמן הלביץ ומשה לוי גיטרות חשמליות, אייל אהרון מנדולינה ומפוחית, דוד עדה אומן הקלידים ועוד. פורת עצמו מנגן גיטרות אקוסטיות ותופים.
באלבום יש 12 רצועות, שלא כדרכי אאריך ואכתוב על כל שיר בנפרד כיוון שכל אחד מהפיוטים ראוי לכבוד בפני עצמו. האלבום נפתח בשיר הנושא של האלבום "אגדלך" פיוטו של האבן עזרא בלחן סוחף ונעים. הלחן אומנם חדש אך לא משנה את האווירה של לחן הפיוט המקורי דבר שמורגש גם בשאר הפיוטים באלבום בהם בחר פורת לשמר את רוח הפיוט המקורי לפחות במקצב כמו בשיר השני באלבום "סעי יונה" פיוטו של רבי דוד בן זכריה הלוי מחכמי תימן, פורת הלחין את הפיוט מחדש במקצב תימני במקור בין קטע לקטע בפיוט יש מילים בערבית אך פורת השמיט אותם והלחין רק המילים העבריות בפיוט בלחן מרגש עם קטע מעבר מקסים של חליל בנגינתו של סלע תור. השיר השלישי באלבום נפתח בנגינתו הקסומה של הכינור של גדי פוגטש "אודה לך" פיוטו של רבי שלום שבזי גם הוא הולחן בניחוח תימני אך בעיבוד מערבי שהופך את זה למעניין מאד.
השיר הרביעי באלבום ואחד היפים בו הוא "קריה יפיפיה" פיוטו של רבי זכריה אלצהרי והוא מושר על ידי סיני תור. הלחן מרגש מאד ותואם מאד למילים ומצאתי את עצמי שר יחד עם סיני את הפזמון הגבוה (מידי בשבילו...) בהתלהבות...
מומלץ מאד להאזין לשיר "על הר גבוה" בלחנו של אביו של פורת – אילן נוב איש מרתק בפני עצמו. השיר נפתח בנגינת המפוחית של אייל אהרון בעיבוד בלוזי משהו.. ואילן עצמו שר אותו וכן השיר הבא באלבום "הר המור" פיוטו של רבי שלום שבזי שגם הוא נשמר במקצב תימני.
הפיוט "אנעים זמירות" המיוחס לרבי יהודה הלוי גם זכה ללחן חדש של פורת בפתיחה שלו מנגן גדי פוגטש בכינור את נעימת אנעים זמירות החבדי אך הלחן של פורת חדש לחלוטין למרות שפחות התחברתי אליו.
שיבי קלר מתארח בפיוט "אהבת דוד" גם הוא של רבי שלום שבזי אך פה הלחן והסגנון מקבלים תפנית מעניינת של פלמנקו עם גיטרות קלאסיות בנגינתו של נחמן הלביץ.
יובל סלע האיש והקול העמוק וביני לנדאו מתארחים בשיר "הראנו חסדך" שבהחלט מתאים לסגנונו של יובל סלע ויש בו רוק שמזכיר את סגנונו מהאלבום המוצלח "ימים טובים".
השיר העשירי באלבום הוא "שובי אל מעונך" שיר באלאד רוק מוצלח והסולן בו הוא משה לוי. הכינור של גדי משמש תפקיד חשוב ומעניין מאד בעיבוד של השיר. השיר אחד לפני האחרון הוא "כי לך" שיר בעיבוד בלוזי ופורת משמש בו כסולן.
האלבום נחתם בשיר "המשיח" שנכתב על ידי שמעון הלפרין ז"ל שהיה אחד מידידי החבורה המזמרת באלבום ללחן שבעטיפה נכתב כעממי אך הוא ידוע כניגון עתיק של קרלין. בשיר שרים כמעט כל האורחים באלבום והוא עוסק בציפייה למשיח.

לסיכום מדובר באלבום איכותי מושקע ומעניין מאד מכל הבחינות חבל רק שחלק מהקולות באלבום שייכים להגדרה הלא נעימה לאוזן של קולות ניחרים... היה צורך בחלק מהשירים לבחור זמרים עם קולות גבוהים וצלולים יותר. אני באופן אישי התחברתי מאד לאלבום ואני ממליץ עליו בחום.

6 מתוך 7 בסולם נתנאל

פורת נוב - אגדלךנתנאל לייפר