בס"ד

אני יותר משמח לכתוב היום על הדבר הכי חם כרגע במוסיקה היהודית /חסידית , להיט בטוח שבטח תשמעו עליו עוד רבות! כוונתי לאלבום החדש של להקת הבובות המזמרות "בובה מעיישס" בהפקתם של הצמד המוכשר שי ברק ונתי שיש.

לצמד הנ"ל יש כבר עבר פלילי בעבודה עם בובות ,לפני כשנה הוציאו יחד את
הדיוידי החברים של נתי שכוון לילדים. הפעם ממש לא מדובר במשחק ילדים אלא בהפקה בוגרת ואיכותית ברמה שלא הורגלנו אליה עדיין.

שי ונתי פנו ל"מרבה ידיים" סטודיו מקצועי לבניית בובות ושם בנו ארבעה דמויות משעשעות כל אחת בדרכה ובנו להן קווי אופי והומור מתאימים לכל דמות. לאחר אודישנים רבים נבחרו ארבעה מוסיקאים מקצועיים שמתפעלים את הבובות על הבמה ובעצם מנגנים עם ידי פרווה... הקליפ הראשון עלה לרשת בעיקרון שלא לפרסום עדיין.. וגרף למעלה מ30 אלף צפיות תוך ימים ספורים וההזמנות החלו לזרום
מהקהילות היהודיות ברחבי העולם.

ארבעת חברי הלהקה הם ג'וש פרידמן הסולן שהוא משוחק על ידי זמר העל חנן אליאס בעל הקול הגבוה. חנן מוכר לחובבי המוסיקה היהודית עוד מלהקת רבע לשבע בה ניגן קלידים ועשה קולות ומקולות רקע שעשה למוסיקאים רבים. חנן זמר עם יכולות קוליות גבוהות במיוחד ולטעמי הוא אחד הזמרים היותר מגוונים ואיכותיים שיש במוסיקה היהודית . חנן התפרסם לפני כמה חודשים בתור אחד מסוכני התיווך הטובים בארץ כאשר תיווך דירה בירושלים בשמונה.. מליון שקל. תמיד רציתי לשמוע אלבום סולו שלו אך לא חשבתי שהוא יעמוד בו מאחורי בובה... ג'וש היה כוכב רוק גדול בארה"ב לפני שחזר בתשובה והוא עדיין מדמיין שהוא כוכב גדול למרות המציאות...

על הגיטרה שמעון "סיימון" שרעבי על התופים אלי כץ ולמי שאוהב משחקי מילים באנגלית Eli Cuts על הקלידים ינקי קיבורד גם הוא משחק מילים קיבורד-קלידים.
האלבום החדש של הלהקה מורכב משני שירים חדשים ומקוריים וממחרוזות רוק איכותיות מאד. על העיבודים וההפקה המוסיקלית המושקעת אחראי שי ברק שגם מנגן על הקלידים .

האלבום נפתח בלהיט המקורי של הלהקה שגם צולם לו קליפ מרהיב במיוחד ׁ(שמונים אלף צפיות תוך פחות משבוע....) "הכל לטובה" שיר רוק סוחף שמילותיו באנגלית נכתבו על ידי הסולן חנן אליאס והולחן על ידי דוד גינדיס וחיים וייס .

המחרוזות משובחות במיוחד והעיבודים מיוחדים ומעניינים ניתן לשמוע אלמנטים של מוסיקה לועזית למי שמכיר כגון את הביטלס -אימג'ן במחרוזת סאלאם ומייקל ג'קסון (ביט איט,בילי ג'יין ועוד) במחרוזת קרליבך . השילובים של השירים מרקידים וקולו של אליאס פשוט מתאים לפרויקט ככפפה ליד.

מחרוזת מוצלחת במיוחד היא מחרוזת הרגאיי "אם אשכחך" שנפתחת בביצוע מצוין לג'רוסלם של מתתיהו.

השיר המקורי השני באלבום הוא "מודה אני" גם הוא שיר באנגלית שנכתב על ידי חנן אליאס ואילו הלחן שייך לצוות המפיקים שי ברק ונתי שיש.

השיר "הפכת מספדי" שבוצע במקור על ידי להקת ישיבת התפוצות מבוצע באלבום בביצוע רוקנרול גרנדיוזי עם נשפנים . שימו לב לסולו הגיטרה המדהים של יגאל מיכאל ולקטע המקהלה המדהים לקראת הסוף.

יש שכאלה שישר קופצים להשוואה של "הבובה מייסעס" ל"רד בנד" הישראלית ,על אף שיש קווי דמיון, לטעמי האישי הבובות של בובה מעיישס הרבה יותר מציאותיות ואנושיות .

מעבר לאלבום המצוין ותקווה לאלבום נוסף שיהיה כולו מקורי.. הלהקה אכן מתעתדת להופיע בהופעות ואירועים. יהיה מעניין... זה בטוח.

6 מתוך 7 בסולם נתנאל

ניתן להאזין ולהתעדכן באתר הלהקה BUBA MYSES



BUBA MYSES - buba mysesנתנאל לייפר