לפני כמה חודשים יצא לי להאזין לסינגל של זמר חדש "דרך" של זמר חדש בעל שם נדיר ביותר... שלומי כהן. קטע הפתיחה של השיר האנרגיות וסגנון השירה שבין רוק מערבי לנגיעות מזרחיות סטייל מאיר ואהוד בנאי מצא חן באוזניי מאד.
ההאזנה לאלבום הבכורה שיצא לפני כחודש בהחלט לא הכזיבה ונתנה לי להבין שמדובר באמן מקצועי מהשורה הראשונה הן מבחינת רמת ההפקה המוסיקלית של צ'יקו פלדמן והן מבחינת רמת הכתיבה של השירים . שלומי מתברר ככותב מקורי ומסקרן מאד וכנגן גיטרה חשמלית מוכשר.
בחיי היומיום שלומי מלמד נגינה ומנהל להקה של ישיבה תיכונית ועוסק בטיפול בגמילה במרכז "רטורנו". לדעתי מילות השיר שפותח את האלבום "נפש חצויה" עוסקות בגמילה וחיפוש עצמי
"נפש חצויה - נפש מעונה
מבקשת מים - צמאה לאהבה
אבדה דרכה - מבקשת משכנה
ומי ייתן לי לראותה - צחורה כלבנה
והדרך ארוכה מפותלת
עליות מורדות
הו... נופל וקם.

אושר מדומה
מולי מתערבב
משקר, ממכר, מעוור, מענה
מתגבר מתחזק

ולאט דלת נפתחת
דרך נסללת
ואושר אמיתי - בא אלי
הו... אלי, הו... אלי.
חופשי ממאסר נפשי
תחילת חיותי ..."
שלומי נע בשיר בין שירה מזרחית מעט לסלואו רוק עדין ומלטף של הרבה אקוסטיות וחשמליות עדינות ומיד אחריו "ננעלו שערי דמעה" שיר פאנקי נחמד ונעים גם הוא.
באלבום עשרה שירים שכולם הן הלחן והן המילים נכתבו על ידי שלומי . מומלץ להאזין לאלבום כמה פעמים תוך כדי עיון במילים כדי ליהנות ממנו בצורה מקסימלית .
מומלץ להאזין ל"נפש חצויה" כמובן ו"אם ננעלו" . ל"לילה אחר" שיר שמזכיר מאד את אהוד בנאי הן בסגנון השיר והן בעיבוד שקורץ עם נגינת מפוחית בפתיחה. אם אתם בקטע של אנרגיות "דרך" יהיה הפתרון המושלם. "שיר לאדמה" שיר סלואו רוק מעולה עם פתיח חשמלית יפיפה. כמו"כ מומלץ להאזין לשיר שחותם את האלבום "מכור" שיר שקט עם אקוסטית קסומה.
לסיכום מדובר באלבום נעים מעניין ומקצועי עם מילים ברמה גבוהה מוסיקה מצוינת וזמר טוב ונעים .
6 מתוך 7 בסולם נתנאל
שלומי כהן - יש מאיןנתנאל לייפר