בס"ד
ליפא שמלצער הוא אחת הדמויות היותר צבעוניות בתעשיית המוסיקה החסידית. הוא התחיל כבדחן ומאז הספיק להקליט 4 אלבומים כשבכל אחד מהם הוא מצליח להיות צבעוני לפחות כקודמו.

השבוע יצא לחנויות אלבומו החדש והמושקע "LEAP OF FAITH -אמונה" או בתרגום מדויק יותר פיזוז של אמונה. חברו לליפא ליצירת האלבום מיטב העוסקים במלאכה הן בעיבודים והן למקהלה בה שרים זמרים בפני עצמם כברי וובר שלומי דאסקאל ויואלי גרינפלד. להפקה שותף כרגיל נפתלי משה שניצלער ועל העיבודים אחראים משה לאופר, מונה רוזנבלום, רולי אזרחי ,משה נפתלי שניצלער ,רובי בנט ועוד
חבל ששמות הנגנים לא מופיעים כלל בעטיפת האלבום.

כרגיל אצל ליפא האלבום מלא בהפתעות הן מבחינת התכנים והמילים והן מבחינת העיבוד , אין שיר שאין בו סוג של שטיק בשירה .למרות שאני ממש חייב לציין את השיפור המשמעותי והמורגש בקול ובביצוע המקצועי של ליפא כזמר. עוד נקודה שאני רוצה לציין זו העטיפה המעוצבת היטב ומלאה כרגיל בתמונות של ליפא בתחפושות שונות ומשונות כדרכו בקודש. החלק בעטיפה שהכי שמצא חן בעיניי הוא דווקא המעוצב הכי מעט... כוונתי לחתימה הידנית של ליפא שחתם בעצמו על כל האלבומים שיצאו לחנויות... בעידן קר כל כך כשהכל וירטואלי המחווה מצאה חן בעיניי מאד.

האלבום כולל 12 רצועות מגוונות והוא נפתח בשיר "חצוצרות" שנפתח בתקיעות שופר ותרועות חצוצרה , השיר הולחן על ידי ליפא עצמו ועובד על ידי משה לאופר. המקצב של השיר מהיר והעיבוד חביב למרות שהיה עדיף לטעמי להמנע מהשימוש בדיסקו שנשמע מיושן.

השיר השני באלבום שיר שטיק חביב ביותר וטיפוסי לליפא "לעולם" גם הוא בלחנו של ליפא ובעיבודו של מונה רוזנבלום שבאמת התגעגתי כבר מעט לסגנונו. בשיר שר ליפא ברכות שלום בהרבה שפות על מקצב רוקנרול קופצני וחביב.

מומלץ לשים לב ל"כבודו" שיר בלחנו של פינקי וובר מעובד אלקטרוני בשילוב מוסיקה חיה על ידי רולי אזרחי . נשמע כסוג להיט חתונות קצבי. "ויהי בנסוע" בלחנו המקסים של יוסי גרין ובעיבוד של שניצלער שיר שקט ויפיפה. "ודבקנו" השיר שמסתמן כלהיט החתונות הגדול של האלבום .הלחן של ליפא העיבוד של מאיר אדלר והניצוח על כלי המיתר של יואלי דיקמן. שיר הנושא של האלבום "פיזוז של אמונה" בלחנו של יוסי גרין מזכיר לי מאד שירים ישנים באנגלית של מ.ב.ד. וזו השוואה מחמיאה מאד.

שיר נוסף שאני חייב להזכיר הוא "ילד קטן" שיר בעברית בלחנו ומילותיו של ישי לפידות שאחראי לחלק גדול מהשירים בעברית במוסיקה החסידית . ישי גם מתארח לדואט בשיר . אני שמח לציין שבניגוד לכל מיני זמרים אמריקאים ששרים בעברית ליפא הקפיד על ביצוע והגיה נכונה בעברית וניכר שהוא התייעץ עם דובר עברית . אם אתם חובבים של פופ אמריקאי "HANG UP THE PHONE" שיר מחאה על השתלטות הפלאפון על חיינו בסגנון ליידי גאגא...

לסיכום מדובר באלבום חביב צבעוני קופצני ומעניין שניכר שהושקע בו עמל ומחשבה רבה. ליפא הוא לא עוד זמר הוא חלק חשוב מהיצירה עצמה ואחורי הקלעים שלה והדבר ניכר על התוצאה. למרות זאת ואולי בגלל זאת לפי טעמי הוא יכול להפחית מעט מכמויות השטיקים בשיריו ולוותר על שירים דוגמת "מזרח" המיותר על שלל הנשימות המשונות שלו... ליפא הוכחת כבר שאתה אומן מספיק צבעוני גם בלי להיות אקסטרימי כל כך...

6 מתוך 7 בסולם נתנאל
ליפא שמלצר - leap of faithנתנאל לייפר