האלבום הבא הוא ממש לא אלבום חדש אך הייתי מגדיר אותו כאלבום חובה לחובבי הז'אנר של המוסיקה היהודית המקורית.

מדובר בלהקת "הלווים" הירושלמית שמבצעת פיוטים בצורה מעניינת ומושכת במיוחד על ידי שילוב של נגינה בכלים מודרנים כגיטרה חשמלית בסגנון הרוק ביחד עם כלי הקשה הודיים יחודיים וכלי מיתר כעווד.

הלהקה מנתה ארבע חברים, אליהו דיגמי- גיטרות,עוד,סאז ,חליל ושירה. אריה אסא-בס ושירה . המתופף עופר בניטה שגם מנגן על סנטור וגם שר ויעקב לב שמח שמתופף על הזארב שהוא תוף פרסי .

האלבום יצא לפני יותר מעשור על ידי מפיק המוסיקה היהודית האגדי צפי ארן בלייבל המוסיקה היהודית מקורית "מים" ,האלבום כמו הלייבל שיצא בו הקדים את זמנו מבחינת הסגנון והרעיון ואם תאזינו לו היום בעולם בו ברי סחרוף מקליט אלבום פיוטים הוא ישמע לכם עכשווי במיוחד.

הנגינה עצמה משולבת בסגנונות של מוסיקת עולם ביחד עם רוק ופיוז'ן ונגינה אתנית דבר שיוצר שילובים מרתקים. כידוע במוסיקה המערבית מתייחסים רק להבדלים של חצאי טונים בין צליל לצליל לעומת זאת המוסיקה המזרחית עשירה יותר ובה יש נגינה אף על רבעי טונים . הלווים משלבים בין המזרח למערב ומנגנים ברבעי טונים גם על מקצבים מערביים כרוק ופיוז'ן .

הלהקה מבצעת את הפיוטים בסגנון חדש מושך את האוזן מעניין ומאתגר כאחד. התיחכום בשילוב הסגנונות יחד גורם לשומע לא לדעת למה בדיוק לצפות והתוצאה מרהיבה ונעימה לאוזן מאד מאד.

הלווים מבצעים את "הושענא" , "יה שמע", "אנו ליה", "המלך", "אל חי" וכן עוד פיוטים מוכרים ונעימים.

אני באופן אישי ממליץ להאזין ל"אנו ליה" שזה ממש 7 דקות של יצירה לכל דבר עם התפתחות ומעברים מעניינים וכן לשיר "אל חי" תפילת הגשם שנפתח עם עווד ועובר לגיטרות חשמליות עם כל הכח...

לצערי זה הדיסק היחיד של הלהקה שהספיקה להקליט בנתיים אלבום שני יחד עם הזמר משה לוי שלא יצא עקב התפרקות הלהקה.

לא ניתן להשיג את האלבום בחנויות לצערי... אקווה שמשהו ירים את הכפפה. לשמחתי ולמזלכם העלו בימים האחרונים ליוטיוב כמה שירים של הלהקה .
אם אתם אוהבים מוסיקה מעניינת מאתגרת ואיכותית אני ממליץ בחום!!!!

6 מתוך 7 בסולם נתנאל
הלווים - הלוויםנתנאל לייפר