בס"ד
לאלו מאיתנו שלא בקיאים כל כך .. קובי אוז עד לפני כמה שנים היה סולן להקת טיפקס אחת מהלהקות הישראליות המצליחות והחשובות במוסיקה הישראלית. הלהקה התפרקה לפני כמה שנים וקובי המשיך לקריירת סולו.
באלבום "מזמורי נבוכים" פנה קובי לכיוון חדש ושונה מעט ממה שעסק בעבר , הוא עוסק בעולמו הפנימי ולבטיו של קובי אל מול אלוקיו.לא ניתן להגדיר את האלבום כדתי אך בהחלט הוא נוגע בנושאים דתיים מובהקים. קובי מקפיד להצהיר אף באלבום שהוא חילוני ואף כתב שיר שנקרא "תפילת החילוני". יש כאלה שיטענו שיש באלבום המון התפלספות מיותרת ... ויש בזה מן האמת אך עדיין מדובר באלבום מעניין מוסיקלית סך הכל.
באלבום יש 12 רצועות , כל השירים והמילים נכתבו על ידי קובי בשילוב מילים מהמקורות. חוץ מהשיר "מציל עני" שהוא כולו מהמקורות.
השיר המרגש באלבום הוא ללא ספק "אלוקיי" שנפתח בקטע שירה של סבו של קובי ר' ניסים מסיקה שהיה פייטן שוחט ומוהל , קובי סיפר בראיונות שהוא בתור נער בר מצווה סירב לומר את ההפטרה יחד עם סביו דבר שהוא מצטער עליו עד היום, ודווקא בגלל שסביו לא כעס ולא אמר לו מילה הוא חש בצורך העז לחזור היום ולומר את ההפטרה בשבת היום הולדת שלו... הליווי המוסיקלי של השיר מלווה בצורה מעניינת מאד את ההקלטה העתיקה ונותן לה נופך מיוחד מאד בשילוב מילותיו של קובי. שיר מיוחד ומומלץ מאד.
שיר נוסף שתפס את אוזניי הוא "איש עם שלט מקרטון" בו קובי מדבר על הציפייה למשיח של העומד בצומת עם השלט משיח. קובי מזכיר בשיר זה מאד את תקופת טיפקס עם ההומור בכתיבה שמציץ גם בעוד שירים באלבום כמו "פקק תנועה של ניסים"
בשיר "שוועת עניים" שר קובי את המילים מתוך נשמת כל חי "שוועת עניים אתה תשמע שוועת הדל תקשיב ותושיע" שיר שקט שבו קובי מזכיר מאד את השירה של סבו מהשיר "אלוקיי"
בגדול מדובר באלבום מעניין ומקורי מאד הוא לא דתי לגמרי ובטח לא חילוני אבל הוא בהחלט קשור לאלוקים,
5 תווים מתוך 7 בסולם נתנאל

למילות שירי האלבום לחץ כאן

קובי אוז - מזמורי נבוכיםנתנאל לייפר