בס"ד

היום אכתוב על שני להקות נוספות בתחום הווקאל שכדאי להאזין להם.
הלהקה הראשונה היא SIX13 , למי שעדיין לא מכיר מדובר באחת משני הלהקות המובילות בתחום האקאפלה היהודית. האיש מאחורי הלהקה הוא מייק בוקסר שאחראי על כל העיבודים בארבעת האלבומים של הלהקה שהאחרון שבהם יצא ממש בימים אלו.
SIX13-2006
(הדרן) Six13 encore -2007
יש חדש -2009
זמנים -2011
הלהקה מונה שישה חברים שחולקים ביניהם את קטעי הסולו. הייחוד של six13 על פני שאר להקות הווקאל הוא בכתיבת השירים, חברי הלהקה מלחינים את רוב השירים באלבומים בניגוד לשאר להקות הווקאל שמבצעות גירסאות כיסוי-קאברים לשירים ישנים או מגויירים.
רמת העיבודים גבוהה מאד בשילוב אומנות הביטבוקס-תופים בפה ברמה גבוהה מאד . הלהקה אף מופיעה בהרכב זה באירועים והיא לא רק להקת אולפנים. רמת ההשקעה עולה מאלבום לאלבום אך כל האלבומים ברמה גבוהה מאד ומומלצים בחום להאזנה ולא רק בספירת העומר. בימים אלה יצא האלבום החדש והמצויין "זמנים" שעליו ניתן לקרוא באריכות בכתבה נפרדת.

להקה ווקאל נוספת שכדאי לשים לב אליה היא מכביטס (maccabeats) שהוציאו לפני כשנה את אלבומם הראשון "קולות מהגבהים" (voices from the heights) .האלבום יצא עוד לפני הרעש הגדול שעשה הקליפ לחנוכה שהלהקה צילמה שעבר את החמש מליון (...) צפיות.
האלבום נחמד וחלק מהרצועות בו טובות מאד דוגמת "יום אחד" של מתתיהו שמבוצע בגירסא ווקאלית באלבום וכן שאר השירים באנגלית, בניגוד לשירים בעברית שהביצוע שלהם חלש לטעמי.
בגדול מדובר באלבום נחמד אך משתרך הרבה אחרי six13 ו a.k.a.pella שהם ממש ליגה בפני עצמה אף בקנה מידה בינלאומי לדעתי. כחלק מחיידק הווקאל שלי האזנתי ללהקות רבות של ווקאל מרחבי העולם ובהחלט אין להם מה להתבייש.
השנה (תשע"ב)המכביטס הוציאו אלבום נוסף ברמה גבוהה אפילו יותר, "מחוץ לקופסא" ניתן לקרוא עליו בכתבה מיוחדת ונפרדת.
יש אמנם שפע גדול של אלבומים ווקאלים אך הרמה הכללית שלהם נמוכה מאד ולא מעניינת להאזנה כלל אפילו בספירת העומר... אשמח לשמוע אלבומים נוספים ברמה גבוהה. מי שיאזין לאלבומים שהמלצתי עליהם יבין שהרף לא פשוט Smile
יה"ר שייבנה בית המקדש במהרה בימינו ושם נעבדך ביראה כימי עולם וכשנים קדמוניות.
six 13 ומכביטס - לא צוייןנתנאל לייפר