לפני קצת יותר מעשור התחלתי להיחשף לעולם המוסיקה היהודית המקורית עד אז האזנתי כמעט ורק למוסיקה חסידית סטנדרטית ואוסף הקלטות העצום שלי (כן היה פעם דבר כזה קלטת... כשהמילהmp3 הייתה נשמעת כמו קללה) שנמסר בינתיים מחוסר האזנה... זכה אז לטיפוח מתמיד...(כן.. אני יודע הייתי פראייר Smile) אחד מהקלטות הראשונות שרכשתי מתוך הז'אנר שהיה אז בהתהוותו היה "מעשה אצבעותיו" של גבריאל חסון (קלטת כרום... למי שזוכר ומבין מדובר בקלטות עם סרט איכותי הרבה יותר) . גבריאל ביחד עם אחיו גיא ששותף להפקה המוסיקלית קדמו את זמנם והוציאו אלבום פיוטים בו ביצעו פיוטים ישנים ומוכרים בעיבוד רוקי מעניין . אלבום כזה ב2010 היה מואזן ומוערך הרבה הרבה יותר... גבריאל חסון הוא בוגר בית הספר למוסיקה רימון ומשמש היום כמפיק מוסיקלי וכמורה לגיטרה בין האומנים אותם הפיק גבריאל ניתן לציין את גבריאל חביב, ירמיהו, סיני תור ועוד. גבריאל הוציא מאז עוד שני אלבומים "צו השעה" 2003 ו"היכל הגוונים המשתנים" 2008.
האלבום עליו ארחיב בכתבה זו הוא "צו השעה" אלבום הרוק המעולה והאיכותי שמיצב את גבריאל כאומן רוק איכותי ומשובח הן מהבחינה המוסיקלית והסאונד והן מבחינת תוכן המילים למרות שהכרתי את האלבום והאזנתי לו כשיצא לפני 8 שנים לא יצא לי לחזור אליו בשנים האחרונות והופתעתי לגלות כמה שהוא חרוט בתוכי למרות שחשבתי ששכחתי אותו לחלוטין... ניתן לומר שהוא בהחלט כבש את הפלייליסט שלי בשבוע האחרון.
באלבום יש 13 רצועות שכוללות 12 שירים ורצועה אחת אינסטרומנטלית מקסימה "קורא לך" בסגנון פלמנקו לטיני. מילות השירים חציים מן המקורות וחציים נכתבו על ידי גבריאל עצמו. מהבחינה המוסיקלית האלבום כאמור בסגנון הרוק ומלא בגיטרות בסאונד רוק מעולה ואיכותי, גבריאל מצליח ליצור סאונד ואיכויות ברמה שלא רגילים לשמוע ברוק בארץ.
האלבום נפתח בשיר הנושא "צו השעה" שיר רוק עוצמתי וסוחף ורגוע כאחד... אני יודע שזה נשמע סותר אבל צריך להאזין לזה כדי להבין את כוונתי. השיר הבא באלבום הוא "בלב אויבי המלך" שנפתח בצורה רגועה וממשיך בהתפרצויות רוק אקוסטי מעולה מילות השיר הם מהתהילים מה' וגבריאל מצליח לצבוע את המזמור בצבע מעניין ומרתק. מומלץ להאזין גם ל"ביום השביעי" שיר 6/8 מעניין גם ביכולת של גבריאל לעבור בתוך השיר כמה גוונים של מוסיקה. שיר יפה נוסף הוא "לב שבור" שגם בוצע לו קליפ יפיפה לערוץ "תכלת" ז"ל... שהיה משדר בזמנו קליפים של מוסיקה יהודית. כדאי להאזין מאד גם ל"בין אהבה לפחד" שיר רגוע עם מילים מעניינות ול"גלי הים" יחד עם אברהם ביטון . לא ניתן להתעלם גם מ"ריבונו של עולם" עם האנרגיות הסוערות שמותזות ממנו בהארד רוק נחמד.
לסיכום זהו אלבום רוק מעולה ומעניין עמוס בגיטרות חשמליות ואקוסטיות שבשבילי זאת כבר סיבה טובה להאזין לאלבום...גבריאל הוא אחד האומנים היותר איכותיים בז'אנר, אלבום חובה!

6 מתוך 7 בסולם נתנאל



למילות השירים לחץ כאן
גבריאל חסון - צו השעהנתנאל לייפר