כמו שכתבתי בכתבה הקודמת אעסוק בסדרה זו באלבומים שיצאו לפני כמה שנים, אלו שלדעתי כל חובב מוסיקה יהודית חובה עליו להכיר ולהאזין. כנאמר לעיל סדר האלבומים מקרי לחלוטין ואין לייחס לו שום כוונה גלויה או נסתרת.
לפני עשור יצא האלבום "תפילה לעני" של גיל עקיביוב, גיל אחראי על ההפקה העיבודים והלחנים ונגינת המקלדות המגוונות באלבום החל בפסנתר, פנדר והמונד דבר שמעניק לאלבום סאונד מעניין של הסיקסטיז סבנטיז, לאלבום סאונד משובח במיוחד עליו אחראי ניסים מולגן שגם מנגן את הגיטרות באלבום.
באופן כללי האלבום מעובד בצורה מאד נעימה ולא עמוסה מידי מוסיקלית בסגנון הביטלס,דבר המלמד שלעיתים הפשוט מורכב לא פחות... מנגנים בו טובי המוסיקאים דוגמת ששי מזרחי על הבס ודורון סילאשי אומן החצוצרה. קולו של גיל רך ונעים מאד לאוזן והוא שר בצורה רגועה .באלבום עשרה שירים, מילות השירים מתוך המקורות חוץ מהשיר "נוסעים נוסעים" אותו כתב עובדיה חממה.
האלבום נפתח בשיר הנושא "תפילה לעני" שיר שקט מעולה ומומלץ. עליי באופן אישי אהוב מאד השיר "נוסעים נוסעים" של עובדיה חממה שיר רוק מעולה והמקום הראשון בו שמעתי על השם עובדיה חממה...באלבומו השני של גיל כבר כתב עובדיה חלק גדול ממילות השירים, וגיל עצמו השתתף באלבומיו של חממה "שמים וארץ" עם הלהיט אנא בכח ובאלבום "כשהנשמה מאירה"
שירים נוספים שכדאי לשים להם לב הם "באתי לגני" שיר רוק על מילים מתוך שיר השירים דבר אותו טורח לציין גיל על העטיפה של האלבום שמותר להשמיע את השיר רק לצורך מצווה או שמחה ...על פי פסקו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל. והשיר "עוד ישמע" שבו מראה גיל שגם הוא יודע "לתת בראש" שיר רוק משובח עם גיטרות מעולות . שיר מעולה נוסף הוא "אשרי האיש".
אלבום חובה לכל חובבי ומביני הז'אנר!!!
בימים אלו גיל עובד על אלבום נוסף של ניגוני חב"ד כולי תקווה שהוא יפתיע אותנו עם משהו שיזכיר לי את "תפילה לעני".

גיל עקיביוב - תפילה לענינתנאל לייפר