את האלבום הבא אני יכול להגדיר במילה אחת... "מדהים" , כוונתי לאלבום החדש והבלתי יאמן של להקת הווקאל A.K.A.PELLA של המפיק והזמר חיים דוד (CD) אייכלר.

כמו שכבר התרגלנו מהלהקה גם באלבום החדש שנקרא בשם המקורי A.K.A.PELLA 5"" הם ממשיכים לנפץ כמו בכל ארבעת האלבומים הקודמים שלהם כל גבול שבין מוסיקה רגילה לבין הווקאלית בביצועים מושלמים הרמוניים ומושקעים. ספק אם תשימו לב שלא מדובר במוסיקה רגילה אלא ווקאלית ללא כלי נגינה כלל... ההפקה פרפקציוניסטית לחלוטין ודוגמא לכך נעשה לאלבום 7...!? פעמים מאסטרינג שזהו השלב הסופי שבו נחתם האלבום כשבכל פעם בוצעו בו שינויים ושיפורים נוספים.
בעטיפת האלבום המושקעת במיוחד (24... עמודים) ניתן לראות תמונה משעשעת של אנשים המרססים גרפיטי על שלט של א.ק.א.פלה ומתחת מופיע הכיתוב "זה כל כך טוב שזה צריך להיות אסור" הכוונה כמובן לימי הספירה בהם נוהגים להאזין רק למוסיקה ווקאלית.

האלבום יצא בשבוע האחרון לפני ל"ג בעומר דבר שבעיניי מסמל את מקומו של האלבום ממש לא רק בספירת העומר! מדובר באלבום מוסיקלי להפליא שיכול בקלות להיות מושמע בכל השנה ללא שום פשרה על איכות המוסיקה.

כמו באלבומים הקודמים גם באלבום החדש משולבים להיטים לועזיים בפתיחים ובמעברים של שירי האלבום . על ההפקה המוסיקלית והעיבודים אחראים בעיקר אייכלר עצמו ואד בואייר אחד ממפיקי ומעבדי האקאפלה המובילים בארה"ב (GLEE ועוד) . בפרויקט מעורבים אנשי סאונד מהשורה הראשונה בארה"ב – לארי גייט איש הסאונד והמיקס וביל הייר זוכה פרס הגראמי (אחד הפרסים הנחשבים בתעשיית המוסיקה העולמית) ששותף להקלטות האלבום. לאלבום חברו אנשי מקצוע וזמרים נוספים מעולים -איצי ספינר,שמחה לאיינר,שלומי קויפמן,מקהלת שירה חדשה ועוד.

האלבום נפתח בביצוע מושלם ל"כולם אהובים" של מרדכי בן דוד כשהפתיח הוא קונספט שנלקח משיר של ליידי גאגא... כאמור לעיל לא ניתן כמעט להבחין שמדובר בביצוע אקאפלה. הקולות עברו בחלקם עיבוד ממחושב ואפקטים שיוצרים יחד את התוצאה המופלאה הזו.

הרצועה המוצלחת ביותר באוזניי היא "יאלילי" שהולחן והוקלט במקור על ידי להקת היום השמיני ,אייכלר כתב לו מילים חדשות ומשעשעות על אותו משקל השיר. הביצוע פשוט טוב מקפיץ ומצחיק ובהחלט מצדיק את הביצוע מחדש שלו.

כדי לא להגזים שלא באמת בסוף יאסרו להאזין לאלבום .. מבוצעים באלבום גם שירים בסגנון ווקאלי פשוט יותר וללא עיוותים אלקטרוניים ניתן ליהנות מ"הרקיע השביעי" מחרוזת שקטה המורכבת משירים שעוסקים בשמים,השמים-שלומי גרטנר וממקומך של יעקב שוואקי, שניהם לחנים של איצי וואלדנר . רצועה נוספת כזו היא מחרוזת "ברכות אביך-ברכת הבנים" שמבוצעים במקור ברכות אביך-דוד גבאי .ברכת הבנים-אוהד מושקוביץ.

רצועות נוספות שאני רוצה לאזכר הן "ערבים" שמבוצע במקור על ידי יעקב שוואקי , בביצוע באלבום מתארחים הזמרים שלמה קויפמן ושמחה לאיינר יחד עם מקהלת הילדים שירה חדשה שיוצרים יחד תוצאה מקפיצה ומוצלחת. שני רצועות "ללא מילים" שיר שבוצע במקור על ידי בני פרידמן והולחן גם על ידי איצי וואלדנר. הניגון מבוצע בשני גרסאות שונות, הביצוע המחודש שכולל גם סולו "גיטרה חשמלית" הוא אכן מוצלח מאד ומעניין.

ביצוע מדליק נוסף הוא "זז כמו נילי מילי" ביצוע מחודש לשיר "אם אין אני לי מי לי" של מרדכי בן דוד כשהפתיח והקונספט נלקח מהשיר זז כמו ג'אגר של מארון 5. מחרוזת מוצלחת נוספת היא מחרוזת שירי שבת שמורכבת מגרסאות כיסוי לשירים לועזיים מוכרים בביצוע קופצני ומושקע שוב תתקשו לזהות שזה רק וואקלי.

לסיכום מדובר באלבום באמת מדהים בביצוע שלו ומתאים בהחלט לכל השנה, על אף שרוב השירים בו אינם כוס התה שלי בדרך כלל, הביצוע הלא יאמן שלהם בצורה הווקאלית מעורר השתאות וההערכה. אייכלר מוכיח כל אלבום מחדש שאין משהו שהוא לא יכול לחקות ווקאלית וכמו מה שנכתב בעמוד האחרון של העטיפה "חיקוי הוא הדרך הטובה ביותר להחמיא" .זהו האלבום החמישי במספר בו אייכלר מראה שהוא אחד ממפיקי האקאפלה הטובים ביותר ומעל במה זו אפנה שוב ואבקש אלבום של חומר מקורי של א.ק.א.פלה זה יוכל להיות נפלא!

6 מתוך 7 בסולם נתנאל

להאזנה של טעימות מהאלבום
A.K.A.PELLA - A.K.A.PELLA 5נתנאל לייפר