בכתבה זו אני פותח רשמית את עונת האקאפלה , עם הכניסה לימי ספירת העומר שבהם נהגו לא לשמוע מוסיקה מכלי נגינה תיקיית האקאפלה שלי נכנסת לפעולה...

לשמחתי בשנים האחרונות ההיצע גדל מאד וכמה להקות טובות ואיכותיות הוציאו אלבומים על טהרת הווקאליות וללא כלי נגינה בכלל ובכל זאת מוסיקליים בהחלט ונעימים לאוזן מאד.

אחת הלהקות המובילות את תחום האקאפלה היהודית הלא היא להקת המכביטס מארה"ב שפרצה לתודעת העולם דווקא אחרי יציאת אלבומם הראשון "קולות מלמעלה" עם הסינגל והקליפ שעבר את השבע מיליון צפיות... "אור הנרות". הסינגל שיצא בתור גרסת כיסוי לגרסת הכיסוי של אומן האקאפלה מייק טומפקינס (ובעצם כיסוי לכיסוי...) זכה להצלחה עצומה ולחשיפה בכל כלי התקשורת ומכאן להופעות רבות ברחבי ארה"ב ואפילו בבית הלבן.

אלבומם החדש של המכביטס נקרא "מחוץ לקופסא" (OUT OF THE BOX) כהיפוך למה שמסמל את הקליפים של המכביטס עד היום ואלו הקופסאות הצבעוניות בהם הם שרים.
כמו באלבומם הראשון גם האלבום החדש כולו על טהרת הקאברים-גרסאות כיסוי ,חברי הלהקה מבצעים מחדש ובצורה ווקאלית שירים של אומנים אחרים יהודיים וכאלה שאינם יהודים. בלהקה יש 14 חברים ומגוון הקולות שלהם מנוצל לעיבודים ההרמוניים והעשירים שנכתבו ברובם על ידי חברי הלהקה ועל ידי מעבדים אורחים שהבולט בהם הוא מייק בוקסר אחד הבולטים בתעשיית האקאפלה היהודית כשהוא אחראי בין היתר כסולן מלחין ומעבד של להקת six13 וכמפיק עורך ומעבד ללהקות אקאפלה רבות נוספות.

האלבום נפתח בביצוע מעולה של "COME BACK" במקור של להקת הרוק המצליחה "המושב" מתוך האלבום "HIGHER & HIGHER" . השיר מבוצע מעט יותר איטי מהמקור אך הביצוע חינני והוא משמש פתיחה מעולה לאלבום.

מומלץ לשים לב ל"ראו בנים" בלחנו של יונתן רזאל שמבוצע במקור על ידי יעקב
שוואקי ול"יבוא" בלחנו של ירחמיאל ביגון שמבוצע במקור על ידי פרחי מיאמי כמובן, העיבוד הווקאלי צובע את השיר מחדש על אף השימוש של המכביטס בביטבוקס-השמעת קולות תופים בפה הם נמנעים משימוש באפקטים נוספים על הקולות ועדיין העיבודים עשירים ומלאים בהרמוניות וצלילים.

לחובבי האנגלית "when you believe" מתוך הסרט נסיך מצרים מבוצע בצורה מצויינת בתוספת המילים "אשירה לה' כי גאה גאה" שיושבות מצוין על קטע המעבר ו"KEEP YOUR HEAD UP" שמבוצע במקור על ידי אנדי גרמר ועובד על ידי מייק בוקסר לגרסה הווקאלית וכמובן הגרסה המצוינת ל"MIRACLE" של מתיסיהו גם היא בעיבודו של בוקסר.

"מחוץ לקופסא" הוא בהחלט אלבום חביב ומעובד בצורה מצוינת שוב חבל שלא הושקע בכתיבת שירים חדשים והאלבום בנוי כולו על גרסאות כיסוי חביבות ככל שיהיו. המכביטס מוכיחים בעליית הרמה מהאלבום הראשון שהם אכן בליגה הראשונה של להקות האקאפלה היהודית . ושוב כמו באלבום הקודם היה ניתן לוותר על השיר בעברית(כשהלב בוכה) העיבוד נהדר אבל השירה... זה לא נשמע טוב...

5 מתוך 7 בסולם נתנאל

מכביטס - out of the boxנתנאל לייפר