בס"ד
Six13 (613) היא אחת משתי להקות הווקאל המשובחות יותר. הלהקה קיימת כ8 שנים וכבר הוציאה 4 אלבומים שזכו בארה"ב לפרסים רבים.
מדובר באחת הלהקות היחידות שכותבות שירים חדשים לביצוע ווקאלי ולא רק עושה קאברים לשירים ישנים. הלהקה מונה שישה אנשים בסגנון מוכר במוסיקה הווקאלית שנקרא טייק סיקס.האיש מאחורי הלהקה הוא מייק בוקסר שאחראי על כל העיבודים הגאוניים ועל חלק גדול מהלחנים .
לשמחתי יצא בימים אלה אלבומם החדש "זמנים" על אף העיתוי המוצלח לפני ספירת העומר מדובר שוב באלבום שניתן וכדאי להאזין לו במשך כל השנה, לא מדובר בביצועים של פשרה עקב ימי הספירה אלא בביצועים מושלמים ומעניינים בפני עצמם.
באלבום החדש יש 10 רצועות ,בניגוד לאלבומם הקודם והמדהים "יש חדש" בו כמעט כל השירים היו חדשים באלבום החדש יש 4 שירים חדשים והשאר הם ביצועים לשירים ישנים ופארודיות נחמדות לשירים לועזיים שהמילים בהם שונו בצורה נחמדה ומגוחכת.
Six13 כמעט שלא משתמשים בעיוות אלקטרוני לקולות ועדיין התוצאה מדהימה באיכותה. הביטבוקס אומנות חיקוי התופים על ידי הפה מבוצע באופן מושלם ומשכנע במיוחד ובכמה רמות מעל כל מה שתשמעו כמעט בכל מקום אחר ,גם על תחום זה מופקד מייק בוקסר מעבר לזה שהוא נחון בקול יפה בפני עצמו.
חידוש נוסף באלבום החדש הוא השתתפות זמרים אורחים במחרוזות כאריה קונסטלר, להקת היום השמיני, איצי ספינר והילד שמואל ברנפמן שזכה בתחרות כוכב נולד לילדים בארה"ב. למרות שלדעתי קולות חברי הלהקה עצמם נעימים ויפים מאד והם לא זקוקים לשחקני חיזוק כלל וכלל
מומלץ להאזין למחרוזת שימחה שמורכת משירי חתונה ו"מתוזמרת" בצורה גאונית ומשכנעת לחלוטין עד כדי כך שניתן להשמיע אותה בחתונה ולרקוד איתה, וכן מומלץ להאזין למחרוזת ישיביש שנפתחת בשיר "לגבי" של דוד גבאי שיר רוק קצבי . בניגוד לאלבומים הקודמים השירים החסידיים באלבום מבוצעים בהברה אשכנזית מושלמת . כדאי לשים לב לקול של משה כהן אחד מחברי הלהקה בשיר "מה מה מה" במחרוזת, פשוט קול מדהים. שיר נחמד מאד נוסף הוא "טוב להודות" שיר חדש בלחנו של מייק. "ולהנה מה טוב" גם בלחנו של מייק שיר רוק באנגלית. ברשימת הפארודיות ניתן להאזין לשיר "פסח" שגם יצא כקליפ וזכה כבר לכמעט 170 אלף צפיות תוך שבועיים. ולמחרוזת משעשעת על חנוכה "I light it".
לסיכום מדובר באלבום מעניין משעשע ומדהים מומלץ מאד להאזנה בספירת העומר או סתם ככה באמצע השנה ללא כל פשרה על האיכות של המוסיקה. נקודה קטנה לשיפור בבחירת השירים למחרוזות... קצת עדכניות לא תזיק... "חזק" של אברהם פריד... נו באמת..

6 מתוך 7 בסולם נתנאל

six 13 - זמניםנתנאל לייפר