הוסף שיר חדש

ביוגרפיה של שולי רנד:

שולי רנד (נולד בשם שלום יוסף רנד ב-6 בפברואר 1962), הוא שחקן, במאי, תסריטאי, מלחין, פזמונאי וזמר ישראלי. זוכה "פרס אופיר" (האוסקר הישראלי), בשנים 1993 ו-2004.

אחד היוצרים הבולטים ביותר של תרבות יהודית מבעלי תשובה חרדיים המשפיעה על התרבות הישראלית הכללית. התסריט שכתב לסרט "האושפיזין" מהווה פריצת דרך של הקולנוע היהודי הדתי לזרם המרכזי. האלבום שהוציא, "נקודה טובה", הפך לאלבום פלטינה, לאחר שמכר בתוך כמה חודשים יותר מ-50,000 עותקים.

רנד נולד וגדל בבני ברק למשפחה דתית לאומית. אביו הוא פרופ' יעקב רנד, ואמו בלהה היא אחותו של פרופ' ראובן פוירשטיין. למד בבית הספר היסודי מוהליבר שבעיר ולאחר מכן בישיבת אור עציון, ובישיבת נחלים עד גיל 18, אז יצא בשאלה. לאחר שירותו הצבאי בחיל הרגלים למד בסטודיו למשחק ניסן נתיב ופתח בקריירה תיאטרונית מרשימה. בין ההצגות בהן השתתף ישנה הגרסה העברית מעוררת המחלוקת של רינה ירושלמי ל"המלט" וההצגה "הדיבוק" בהבימה. בשנת 1990 השתתף בסרט "המיועד" לצד רונית אלקבץ, ופיתח עמה מערכת יחסים מתוקשרת. בשנת 1992 השתתף בסרט של אסי דיין "החיים על פי אגפא". בטקס פרסי האוסקר הישראלי לאותה שנה זכה הסרט בפרס הסרט הטוב ביותר, ורנד עצמו זכה בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר. לאחר מכן השתתף הסרט בפסטיבל הקולנוע בברלין. באותה שנה השתתף בסרט "אדי קינג". בשנת 1994 השתתף בסרט שכתב קובי ניב, "ארץ חדשה", לצד אתי אנקרי, וב-1996 השתתף בסרטו של עמוס גיתאי "מילים", ובסרטו של רפי בוקאי "מרקו פולו: הפרק האחרון", לצד אלון אבוטבול. בשנת 1997 שיחק לצד שירה גפן בסרט הקצר "לאור היום".

בשנת 1998‏‏[1] חזר רנד בתשובה והצטרף לחסידות ברסלב, באותה שנה פתח מגמת תיאטרון יהודית דתית בבית הספר הדתי "מעלה". המגמה הפכה במהרה לתיאטרון יהודי רשמי, שבמסגרתו הועלתה ההצגה "יארצייט" על פי סיפורו של ש"י עגנון "שני תלמידי חכמים שהיו בעירנו". ההצגה הועלתה בפסטיבל ירושלים ובוצעה כ-600 פעמים. לאחר שנעלם מעין המצלמה לשש שנים, חזר לככב בסרט הקולנוע "האושפיזין", אותו כתב ויצר וגם הופיע בו עם אשתו מיכל בת-שבע רנד והיוצר גידי דר. "האושפיזין" מספר על המפגש בין העולם החילוני לדתי, תוך הצגת התפילה האישית של חסידות ברסלב ומשרטט תמונה של ההווי בשכונות החרדיות בירושלים. בשנת יציאתו גרף רנד את פרס האוסקר הישראלי על משחק ראשי. הסרט הופץ בארץ ובעולם והשתתף במספר פסטיבלים, בהם זכה בפרסים מיוחדים. לאחר יציאת הסרט חזר לבמה ושיחק בהצגת היחיד אותה ביימה אשתו "מים אחרונים", המבוססת גם היא על סיפוריו של עגנון.
רנד נשוי לבמאית והשחקנית מיכל בת-שבע רנד ואב לשבעה ילדים.

באפריל 2008 הוציא רנד באופן עצמאי ובתמיכת קרן קשת את אלבומו הראשון, "נקודה טובה", בהפקתו המוזיקלית של שמוליק דניאל. יצאו ממנו הסינגלים "אייכה", "נקודה טובה", בו מתארח אהוד בנאי, "אחותי", "סגולה" ו"המשורר", שנכתב על חנוך לוין. שירי האלבום, שבהקלטתו השתתפו גם אסף אמדורסקי, קרני פוסטל, ניצן חן רזאל, אילן דמרי ודניאל זמיר, עוסקים בנושאים דתיים, ומבוססים רבות על תורותיו של ר' נחמן מברסלב. האלבום זכה באוגוסט 2008 באלבום זהב, לאחר שנמכר ביותר מ-30,000 עותקים‏‏[2]. לאחר חודש אלבומו זכה למעמד אלבום פלטינה לאחר שמכר 62,000 עותקים.

באוקטובר 2009 הציג בהופעה בקיסריה את השיר "שער הדמעות" שנכתב על ידי מיכאל לייטמן והושר ביחד עם ארקדי דוכין. השיר יצא אחר כך כסינגל והושמע פעמים רבות בתחנות הרדיו.

במרץ 2010 הוציא את אלבום ההופעה שנקרא "שולי רנד בקיסריה סוכות תש"ע". המופע יצא בשתי גרסאות, הראשונה של DVD והשניה בדיסק כפול. האלבום יצא בהוצאת דברי שיר. באלבום יש 21 קטעים הכוללים גם 3 סיפורים שסיפר שולי על הבמה, ובנוסף יש רצועת בונוס ממופע העשור לזכרו של מאיר אריאל שם ביצע שולי את השיר "מה חדש במדע" הסוגר את האלבום.

קרדיט: ויקיפדיה.

שולי רנד

אלבומים של שולי רנד:

  1. נקודה טובה (2008)

שירים אחרונים של שולי רנד שנוספו לאתר: לרשימה המלאה