לאחר זמן רב בו קיבלנו ממנו רק סינגלים, סוף-סוף מוציא הזמר המזרחי-חסידי, אבישי אשל, את אלבום הבכורה שלו. האלבום נקרא "השם אחד" על שם הסינגל המקפיץ והמוכר שיצא לפני כשבע שנים (!) ונבחר להיות שיר הנושא. האלבום כולל לא פחות מ-18 רצועות, במקצבים ובסגנונות מגוונים שהמכנה המשותף שלהם הוא שהם לא מאכזבים כלל.

מי שרוצה להתחבר לקב"ה בעזרת מוזיקה מוזמן לשמוע את האלבום ולהתחיל לשמוח או להתרגש. ההנאה מובטחת. הווקאליות של הזמר מדהימה מאוד. הוא מגיש את השירים בצורה נקייה ומושלמת. אבישי אשל מסוגל להגיע לגבהים שכמעט ולא שמעתי אצל זמרים אחרים.

המסע אל תוך 18 הרצועות פותח בשני שירים שחוברו ע"י אודי דמארי, מה שמבטיח איכות. השיר הפותח הינו "הזמן שנשאר"- שיר שקט ומרגש בו מבקש המשורר "רק תתן לי את הכח לגשת עד אליך, אני רוצה לפרוח להתחדש לא ליפול לעולם". אחלה שיר לפתוח בו אלבום.

השיר השני נקרא "אלוקים גדול". שיר מקפיץ עם קצב כיפי, שמכניס אוטומטית שמחה למאזין.
אני חייב לומר שבשמיעה הראשונית שלי לשיר הזה (ומאז, שמעתי עוד הרבה פעמים) הוא הזכיר לי מאוד שיר אחר. לא אגלה מהו, רק אתן רמז: שיר שאותו יוצר כתב והלחין. זהירות- ממכר.

האלבום ממשיך להתנגן, ובין סינגלים מוכרים מהעבר כשיר החופה המצמרר "ריבונו של עולם", "זה רק מלמעלה" הפופ מזרחי שכיף להאזין לו ו-"רק רוצים לרקוד", אנו עוברים דרך שני שירים שהתחברתי אליהם במיוחד. הראשון הוא השיר המרגש "יום רודף יום" למילים ולחן של אלעד שער, בו הוא מבקש מהקב"ה שיהיה קרוב אלינו ולא יעזוב אותנו לעולם. והשני הוא השיר "מכתב לאבא", למילים של איציק אשל (אחיו של אבישי אשל) ללחן יווני. 5 דקות של הנאה רצופה, פשוט ללכת ולשמוע.

כשהאלבום מגיע לסיומו מחכה לנו הפתעה קטנה: מחרוזת חפלה שמחה במיוחד העונה לשם "מחרוזת בקצב הבוזוקי". היא מורכבת מלחנים של שירי נכס צאן ברזל ישנים מעולם המוזיקה המזרחית, למילים חדשות הסובבות סביב המושג "שמחה". אין ספק שכל חובב הסטייל יתאהב במחרוזת הזאת!

לסיום, אני רוצה לומר בפה מלא שאני בטוח שהאלבום הושק עבורנו באיכות הכי גבוהה שיש מבחינת כל הבחינות, החל מהיוצרים, המילים והלחנים וכלה בהגשה הנפלאה של השירים.
יישר כוח לכל העוסקים במלאכה. מומלץ מאוד!



אבישי אשל - השם אחדמאיר טרבלסי