אני שמח לבשר על צאת אלבום חדש ל-"מלך" של המוזיקה החסידית, מרדכי בן דוד, המכונה מ.ב.ד (M.B.D). כולם שמעו על מרדכי בן דוד, הוא אמן על להיטי ענק שנראה כאילו הם נמצאים אתנו מאז ומעולם, וביניהם השירים "מאמינים בני מאמינים", "משיח", "אני מאמין", ועוד..
עם להיטים כעין אלה, אין ספק שהציפייה מהאלבום החדש גדולה מאוד, והרף שהזמר מציב לעצמו גבוה כמו תמיד, ואכן אני יכול לרמוז שהאלבום מספק את הסחורה...

האלבום החדש עונה לשם "צעקה", שהופק ע"י המפיק שלום וגשל, המייצג של הזמר בישראל.
לאחר שהאזנתי לאלבום מספר פעמים, אני יכול לומר שהוא ממש מושקע, מגוון בלחנים בסגנונות מעניינים, ובעיבודים יפים ומודרניים!

השיר הפותח את האלבום נקרא "כל הנשמה", והוא מהיָפִים שבו. הקצב שלו פשוט סוחף, במיוחד בקטע המסיים את השיר. על המילים והלחן אחראי הזמר בעצמו (המילים ע"פ ילקוט שמעוני ק"נ).

שיר הנושא, "צעקה", הוא הרצועה השלישית באלבום. מי ששומע אותו שם לב שהוא שיר מיוחד. המילים לשיר מעבירות מסר שאומר רבי צדוק הכהן מלובלין (בפרי צדיק): שהצעקה והתפילה מועילות לתשובה אפילו על העבירות החמורות ביותר! הרבה יותר מרגש לשמוע את השיר לאחר שמבינים מה עומד מאחוריו...

האלבום מגוון בשירים קצביים ושקטים מסגנונות שונים. מהקצביים יש את הרצועה החמישית, "בואי כלה", שיר חתונה למילים מוכרות מ"לכה דודי" עם לחן חדש של מ.ב.ד בעצמו, ובעיבוד של אלי קליין ואיצי ברי, שהולחן לכבוד חתונת נכדתו של הזמר. מזל טוב!

בנוסף בין היתר, יש גם את "כבשה אחת"- שיר בעל קצב מגניב עם מסר בטחוני חזק, "הבל הבלים"- שיר רגאיי שבחלקו השני תופס תאוצה בקצב שלו שהוקלט לאלבום "אפשר לתקן" אך בסוף נכנס לכאן, ועוד שירים מיוחדים שמומלץ לשמוע.

מהשקטים בין היתר נמצא את השיר "הנה ימים באים"- שיר מחזק המבשר לנו על הימים בהם לא יהיה רעב ולא צמא אלא כל מה שנרצה זה לשמוע את דברי ה' (מעמוס ח', י"א), ואת "הנני רופא לך"- השיר הכי מרגש באלבום לדעתי. הלחן מבית היוצר של יוסי גרין. פשוט שיר מרגש, נקודה. וכמובן שוב, עוד שירים שכדאי לשמוע.
אין ספק שהזמר עובר בהצלחה את הסף שהציב לעצמו בקריירה המוזיקלית שלו, וניתן לומר שהאלבום הנוכחי לא מבייש שום אלבום קודם! האזנה נעימה...


מרדכי בן דוד - צעקה - TZEAKAHמאיר טרבלסי