ניתן לומר שבזמן האחרון יצאו המון אלבומים מגוונים ובעלי משמעות גדולה, אבל מה שבאמת משך אותי לשמוע במיוחד בגלל השובבות הלא רגילה ולא שגרתית במגזר החרדי, זה ליפא שמעלצר, שבכל תקופה מסויימת מביא אותנו לעולם חדש שטרם נודע בעולם שנקרא 'מוזיקה חסידית'. באלבום זה חשף אותנו לעולם של מוזיקה אלקטרונית הגונה ומעניינת. פשוט מדהים איך תמיד הוא מצליח לקבל תשומת לב ותגובות מעורבות בקרב הקהל.

לפרוייקט כמו זה, של עיבודים אלקטרוניים מושקעים מבחינת מחשבה ועשייה, צורך ג"כ איש סאונד מוצלח. למסע הזה בחר ליפא בחברותא לא רעה בכלל, או ליתר דיוק - בחירה מושלמת. מאט דאב (מרדכי וייס), בעל תזמורת מאוד מצליחה בארצות הברית, שלקח על עצמו פרוייקט לא קל בכלל, מצד אחד להגיע ללבבות המוניים, ועם כל זה להשאר על תקן 'מוזיקה חסידית'.

האלבום המדובר מכיל 13 רצועות (ועוד שני ביצועים על שירים שתורגמו לעברית), שכולל שירים שהייתי יותר קורא להם 'האוסים' מאשר ז'אנר חסידי. האלבום נפתח עם השיר 'מה נשתנה', מילים לכאורה שמוכר לכל יהודי באשר הוא מהגדה של פסח, רק עם מעט נופך של שמחות וכדומה. לאחר מכן ממשיך עם 'בו"ה' (ר"ת 'ברכה והצלחה'), שלא מעט תגובות והערות נחל.

עוד שירים שתפסו את אזניי באלבום: 'התקפיא' - בו מאחר את חברי להקת 'היום השמיני' הכשרוניים. 'עגל' - שבו מסופר סיפור העגל שכולם התפתו, גם המנהיגים, מלבד שבט לוי. המוסר - ללכת נגד הזרם (מי מדבר...). 'Postive' (חיוביים) - שיר הנושא. פשוט להיות חיוביים. 'הכל תירוצים' - גימיקי ומאוד מרשים, בו הטקסט יותר נע בכיוון שהיום יש הכל בארץ בישראל, ואין מה לחפש בחו"ל. בשיר זה מארח את שדרן הרדיו עמי מיימון במעברי טקסטים. 'בן פייגא' - שיר לכבוד רבי נחמן, שגם הוא משך אליו ביקורות ותשומת לב לא קלה, שבה בקליפ עונד ליפא שרשרת וכו', ו-'העיקר הכוונה' - ללא מילים ועם הרבה 'מסר'.

לסיכום, תמיד נעים לשמוע שליפא הוציא אלבום נוסף, במיוחד שיש בו המון פן חדש שעוד לא חשף לנו בעבר. מעניין מה הפרוייקט הבא שלו, אולי אלבום סולו מזרחי? אם שוואקי הצליח, ליפא לא כל שכן? טוב, ימים יגידו...



ליפא שמעלצר - תהיו חיוביים - Be Positiveאיתי סיטבון