"כמה טוב שנפגשנו" זה משפט שתמיד אומר הזמר החסידי אברהם פריד כשהוא פוגש את הקהל החם שלו בישראל. מעכשיו, זה גם שמו של האלבום החדש שהוציא ממש עכשיו, בט"ו באב התשע"ז, בהופעת השקה בבריכת הסולטן בירושלים. האלבום נקרא על שם הלהיט "כמה טוב שנפגשנו" שיצא ב2011 ונכתב והולחן על ידי מנהלו המוזיקלי יובל סטופל. שיר מרגש המבטא את אהבתו של פריד לקהל שלו. כמובן, האהבה הזו הדדית. סביר להניח שהשיר גם מוכר לקהל שאינו עוקב אחרי הזמר, כי הוא מתנגן כמעט בכל מסיבת סיום.

אברהם פריד הוא מכונת להיטים פשוטו כמשמעו. רק לפני שנה הביא לנו שני שירים שנכנסו ישירות לתודעה הישראלית: "איתך אני (באש ובמים)" הקצבי ו"הנני בידך" המרגש, שיצאו באלבום הקודם "אוצר של יראת שמים".
באלבום הנוכחי, שדרך אגב, אני כותב שורות אלו תוך כדי שאני שומע אותו בפעם השלישית (!) וכל פעם אני נפעם מחדש מעוצמת הרגש שהוא מכיל, יש חידוש מפתיע. בשונה מקודמיו, הוא מיועד בעיקר לקהל הישראלי.
אברהם פריד החליט להכין אלבום שלם המוקדש כולו לקהל כאן בארץ, ולכן המבטא המאופיין בדרך כלל בשירים חסידיים לא מורגש כאן בכלל, אלא נראה ממש כאילו פריד הוא אחד מן המניין של כוכבי הזמר הישראלי (והמזרחי!). במילים אחרות: אם לא הייתי מכיר את אברהם פריד, והייתי שומע את האלבום החדש שלו, הייתי חושב שהוא זמר ישראלי לכל דבר. במובן החיובי כמובן! כמו כן, בין האחראים על המילים והלחנים נמצאים אמנים מהזמר הישראלי בשורה הראשונה, וביניהם: רמי קליינשטיין, ישי ריבו ואודי דמארי.

אז לאחר שחזרתי מהופעת ההשקה בירושלים (שהייתה מדהימה בפני עצמה) והשגתי את הדיסק, הכנסתי אותו למחשב והתחלתי לשמוע. אחד מתחביביי הוא לעיין בחוברת המצורפת לדיסקים תוך כדי שאני שומע את השירים בפעם הראשונה, וכך עשיתי גם כאן. האלבום פותח בשיר "מסלול מחדש", שיר שקט שבא להעביר לנו את המסר שאין דבר כזה ללכת לאיבוד, הקב"ה תמיד דואג לנו ומכוון אותנו בסופו של דבר אל הדרך הביתה. פריד סיפר בהופעה שכשהוא שמע את ה-WAZE אומר את המשפט "מחשב מסלול מחדש", הוא ביקש ממנהלו המוזיקלי, יובל, שיכתוב וילחין שיר על המשפט החזק הזה, וזה התוצר הנפלא שמוגש לפנינו.

האלבום ממשיך להתנגן, והשיר הבא הוא שיר שיגרום לכל מי שישמע אותו לשמוח ואולי אף להזיז קצת את הגוף. "על כולנו עובר מה שעובר, רק לקום להתגבר, אל תיפול אחי, האמונה בלב"- זה מה שבא להגיד לנו השיר "עובר מה שעובר". שיר קצבי וקליל עם נגיעות מהמוזיקה המזרחית, שלדעתי יתפוס חזק, מבית היוצר של אודי דמארי שאחראי גם על העיבוד המושלם.

שלושת השירים הבאים- "אני שר", "רק מילים פשוטות" ו"פשוט אנשים" הם מהשירים הרגועים, מסוג השירים שכיף לשמוע בנסיעות ארוכות. "אני שר" הוא שיר שכתב פריד בעצמו לכבוד הקב"ה בבקשה להחזיר לו קצת טוב. "רק מילים פשוטות" הוא יצירה יפה של הזמר ישי ריבו (מי שמבין, מזהה מיד שזה הסגנון שלו). ו"פשוט אנשים" פשוט גרם לי לצמרמורת. עוד לפני ששמעתי את השיר, קראתי את המילים מהחוברת המצורפת והתרגשתי מאוד. לא אספר כאן במה השיר עוסק, כי כל מילה שאכתוב רק תהרוס. פשוט לכו לשמוע!

"אחים בנפש" שבא מיד אחר כך, עושה הפסקה קטנה מהשירים הרגועים ומחזיר אותנו אל הקצב השמח, ו"זה לזה" שאחריו, מחזיר אותנו אל שירי הרגש והנשמה.

עכשיו מגיעה הפתעה. הזמר החליט להכניס לאלבום שני חידושים לשירים ישראלים ישנים. "שירת העשבים" של נעמי שמר שיבוא בהמשך, ו"אל האור" שבא ממש עכשיו. העיבודים החדשים שלהם מעולים! וכל מילה נוספת מיותרת. "שירת העשבים" מרגש מתמיד, ו"אל האור" מתחיל רגוע והופך לקצבי בטירוף. מומלץ מאוד, עיבוד חדש של יובל סטופל.

לפעמים אנחנו רק רוצים מהקב"ה שישלח לנו כוח, שלא נאבד את התקווה אחרי כל מה שעובר עלינו. נועם חורב כתב לנו שיר תפילה על כך, ללחן של רמי קליינשטיין, ועם ההגשה המיוחדת של פריד לא צריך לבקש עוד כלום (משולש מנצח). "שלח לי כוח", הרצועה התשיעית באלבום, לוקח אותנו לעולם תפילה ששווה להכיר.

האלבום עומד להסתיים (רגע עצוב רבותיי), ומתוך שלוש עשרה רצועות, נשארו לנו רק עוד ארבעה שירים. לאחר "שלח לי כוח" בא הלהיט "ירושלים שבלב" המוכר שיצא ב2015, שיר הפונה כולו לכבוד ירושלים עיר הקודש.

השיר הבא והשיר שחותם את האלבום הם שירים שהזכרתי כבר. "שירת העשבים" ו"כמה טוב שנפגשנו" בהתאמה. ביניהם יש רצועה יפה במיוחד. שיר דאנס משובח. "השם ילחם" המבוסס על הפסוק "ה' ילחם לכם ואתם תחרישון". אני בטוח שמי שישמע את השיר, פשוט יגביר את הווליום בטבעיות ויקום לרקוד, עד שהשכנה מלמעלה תצעק לו משהו על 'תחרישון'. אבל אין מה לדאוג, ה' ילחם לכם...

זהו. הדיסק סיים את נגינתו, ואני סיימתי לכתוב. ההבדל ביננו הוא שאני הולך לנוח והוא הולך להתנגן שוב מה-ה-ת-ח-ל-ה... אין מה לעשות, זה יעודו בעולם, ולמען האמת הוא עושה את יעודו היטב ובצורה מדהימה. לכן, מי שרוצה לשמוח ולהתרגש מוזמן לשמוע את האלבום החדש של הזמר אברהם פריד, בניהולו המוזיקלי של יובל סטופל ובהפקת "במה כהלכה". תהנו!


אברהם פריד - כמה טוב שנפגשנומאיר טרבלסי