ימי ספירת העומר בדרך כלל מביאים אחריהם שלל של אלבומים וסינגלים ווקאליים, שנועדו למלא את החלל שהותירה המוסיקה בצאתה לפגרה. חבורת א.ק.א פלא – החבורה שהמציאה מחדש את המוסיקה הווקאלית, הפתיעה תמיד בעיבודים מדליקים, ביצועים חסרי תקדים והרמוניות מופלאות.והספיקה מאז להתמקם בראשית רשימת האלבומים הווקאליים,חוזרת הפעם בסערה עם אלבום שישי וחדש: 2012 – סיכום השנה. השנה האחרונה הובילה בלהיטים רבים שהטביעו את חותמם בעולם המוסיקה, כעת, א.ק.א פלא חוזרת ובגדול, באלבום שמשלב כמיטב המסורת מבחר להיטים חסידיים עטופים בעיבודים מפתיעים. ביניהם הלהיטים של אברהם פריד, יעקב שוואקי, ליפא שמלצער, שלומי טויסיג, שאולי וולדנר, בני פרידמן ועוד...

באלבום הנוכחי שני ז'אנרים מרכזיים משלבים את ההרמוניה הווקאלית וחוברים ליצירה המשובחת: החסידי יותר, עם מיטב הלהיטים החסידיים, והאמריקאי יותר, הנוטלים את מיטב הלהיטים העכשוויים ומוסיפים להם את העיבוד האמנותי הווקאלי כמו שרק אקאפאלה יודעים ליצור. האלבום מתחיל בשיר "יש תקווה" של בני פרידמן שמתנגן בסערה בעוצמה הטראנס ווקאלית שלא פחותה מהעיבוד המקורי, ובהרמוניה מושלמת.

שיר נוסף שתפס את תשומת ליבי במהלך ההאזנה, זהו השיר - "מי יעלה בהר ה'" שמתחיל בביצוע הרמוניה יפהפייה של המקהלה ועובר באחת לסגנון הראפ ומשלב בן שירת המקהלה לביצוע הראפ, אפשר להבחין כיצד המפיקים חשבו על כל פרט ושילבו סגנונות שונים בשיר אחד שמתמזג לשיר במקצב ייחודי ומהנה. כשבהמשך האלבום נכנסה אקאפאלה לשירי החתונות, אם כבר סיכום שנתי... איך אפשר בלי כמה שירי חתונות? השירים"סימן טוב – ומזל טוב", "סימן טוב" בסגנון האמריקאי של שאולי וולדנר והשיר "עוד ישמע" נותנים תזכורת לשירי החתונות המסורתיים אף בתקופת ספירת העומר שבה אסור להינשא. ומכניס אותנו לאווירת החתונות בווקאליות מפתיעה עם גרסאות חתונות ומיקס שלא יורדות ברמתם מקולם של כלי הנגינה.

בשיאו של הדיסק,הלהיט של יעקב שוואקי"Cry No More" שמציג את הכישרון המדהים של אקאפאלה ליצור ולחקות כלי נגינה אמיתיים, עורכי המיקס השקיעו בשיר את הלב והנשמה, והתוצאה: שיר ווקאלי בביצוע מרגש וייחודי, בגרסה שתגרום ליעקב שוואקי לחשוב על הכיוון הווקאלי בימי ספירת העומר. ונותן את המקוריות לאלבום הווקאלי המוצלח. העיבודים וההפקה הם מעל ומעבר, על טהרת הווקאליות ומיקסים ייחודיים האופייניים לאקאפאלה, ברמת גימור יוצאת מן הכלל.
ככלות הכול, גם באלבום הנוכחי אקאפאלה שומרת על המסורת של ההפקה המשובחת ובמיטב הלהיטים, כחמשת האלבומים הקודמים שהפכו לשם דבר בז'אנר הווקאלי, מומלץ בהחלט.
A.K.A. Pella - 2012 Year in Reviewאיתמר מאיר