בס"ד
גד אלבז עשה את דרכו בשנים האחרונות ללב המיינסטרים של המוסיקה הישראלית, תמיד הוא נחשב לזמיר אך הוא עשה תהליך שלקח כמה שנים וחבר למיטב הכוכבים במוסיקה הישראלית כשהתוצאה היא אלבומו החדש "מילים של רוח" שמכוון ללב המיינסטרים ושכמעט כל רצועה שבו יכולה בקלות לחדור לכל פלייליסט באשר הוא דתי חרדי או חילוני.

בעבר עסק גד בקאברים ובחלטורות שגרמו לי באופן אישי לא לכבד במיוחד את עבודתו אך בניגוד לאביו האיש והקול הענק- בני אלבז, שעשה קריירה שלמה מאלתור וחלטור... גד בהחלט החליט לבסוף לחבוש את כובע המקצוען ולהיות האיש שבחר באנשי מקצוע מהשורה הראשונה ובהפקה מהוקצעת מתחילתה עד סופה.

באלבום החדש שהופק מוסיקלית על ידי אורי אבני (מי שהפיק את אלבומו לירן דנינו) מפנק גד את מאזיניו בלא פחות מ-15 רצועות מקוריות + עוד 5 רמיקסים לשירים מהאלבום ודואט שלו עם אביו (סתמי ומיותר..).

התחושה היא שגד לא חסך במאמצים על מנת להביא למאזינים אלבום איכותי ומושקע שייתן להם תחושה אמיתית שהם בחרו להשקיע במוצר מספק ומלא תוכן.

מי שמחפש דברים מיוחדים וחריגים לא באלבום הזה של גד.. הכל מאד מאוזן ומאד מכוון, עבודתו של אבני המפיק המוסיקאלי מצוינת והכל בסאונד מעולה ואיכותי.

האלבום נפתח בלהיט "סיפורו של הלב" שנכתב על ידי כותב המילים נועם חורב והולחן על ידי תומר הדדי, השיר שנפתח בקולות הבזוקי והמנדולינה של תומר מוקד המוכשר מתפתח לסוג של רוק אקוסטי עם נגיעות ים תיכוניות נעימות שהבזוקי מביא. לטעמי היכולת של גד לבחור באלבום הזה לא ללחוץ בקולו בכל שיר ופשוט להתאים את עצמו לגודל של השיר או לתת לו להתפתח בצורה הנכונה כמו בשיר הזה עושה רק טוב לאוזניים.

השיר השני שהפך לאחד הלהיטים הגדולים בכל כלי המדיה בארץ "כבתחילה" שיר דאנס מוצלח שהולחן ונכתב על ידי הכוכב העולה הזמר והיוצר ישי ריבו שקריירת הסולו שלו גם נסקה לאחרונה. השיר עוסק בבקשה שמהר יבשר את אורו למרחקים...

עוד להיט ענק "לכל מי" שנכתב על ידי נועם חורב על המילים ודורון מדלי על הלחן גם הוא יצא כסינגל וסחף תגובות מצוינות. השיר נפתח בשירתו של גד לצלילי הפסנתר של אורי אבני וממשיך משם לשיר רוק – פופ דרמטי על גבול הדיסקו שצלילי כלי המיתר של תומר מוקד מוסיפים לו רבות.

אהבתי מאד גם את "לשמור על התקווה" שיר שקט ומרגש במיוחד הקטע שגד שר במרוקאית (אריק משעלי כתב), גם לשיר הזה אחראים הצמד חורב את הדדי.

"רוצה לחזור" שכתב והלחין אלי כהן, אחד היחידים באלבום שהעיבוד בו מעט יותר נועז מהמיינסטרים הצורח משאר רצועות האלבום. עיבוד כלי המיתר בתוספת נגיעות העוּד של תומר מוקד ושירתו הרכה מעט יותר של גד הופכים את הרצועה הזו לחובה להאזנה בקשב.

"זה הזמן שלנו" – שכתבו הזוג אלבז, מורן על המילים וגד על הלחן הים תיכוני – לטיני הקליט.

"חלק ממני" – לחובבי המוסיקה האירית לחן של גד ומיטל דרזון יחד עם המפיק המוסיקלי איתי קלדרון שגם הפיק מוסיקלית את השיר, על נגינת החליל האירי אחראי המוסיקאי אלדד ציטרין שגם מנצח על רביעית כלי המיתר הקסומה שמשתלבת נפלא במקצב השש שמיניות הקסום.

"רק כאן" – עוד שיר מצוין שאחראי לו ישי ריבו העיבוד והלחן היפיפה מזכיר מאד את עידן רייכל המצוין.

לסיכום: מדובר באלבום אחד המושקעים שהאזנתי בזמן האחרון מתוך ה – 15 שירים הראשונים ניכר שהם נבחרו בקפידה והעיבודים המוקפדים והמושקעים של אורי אבני המעולה והסאונד המצוין הם בהחלט חגיגה לחובבי המוסיקה הישראלית יהודית גם ובמיוחד אלו שמחפשים את מה שאוזניהם רגילה ומצפה להאזין אלא שהפעם זה גם עשוי טוב.

6 מתוך 7 בסולם האיכות
גד אלבז - מילים של רוחנ. צליל