בס"ד
אלבום שירי השבת השלישי והאחרון בסדרה "זעיר אנפין" של יצחק מאיר יצא לחנויות בימים האחרונים.

האלבום שמתחלק לשני חלקים הראשון מוקדש לקבלת שבת בסגנון קרליבך ואילו חלקו השני לשירי סעודה שלישית.

כל השירים באלבום ידועים ומוכרים מלבד "כגוונא" שהולחן על יצחק מאיר עצמו.
על ההפקה המוסיקלית הנעימה אחראי ערן קליין, העיבודים עוטפים את הקלאסיקות המוכרות בצורה נעימה וכיפית.

באלבום מתארחים כמה אורחים מעניינים, הזמר והקול – דוד ד'אור שהתארח לדואט בשיר "בני היכלא" בלחנו של הרב דודי ליבוביץ', הביצוע שמשלב את שירתם של יצחק ודוד נעים מאד, בדרך כלל כשדוד ד'אור מתארח בשירים הוא יותר דומיננטי ואילו בביצוע זה רק לקראת הסוף זוכים לשמוע את קולו בברור מבלי שהוא נבלע במקהלה ובעיבוד.

אורחים נוספים הם מקהלת פרחי עציון בניצוחו של הר' דודי ליבוביץ' שמבצעת את "אנא בכח" המוכר של קרליבך הביצוע בליווי הפסנתר והעוּד של משה שלו מרתק ונעים מאד. הרב מיכי יוסף מתארח לשירת "לכה דודי" בניגון הידוע של ברסלב המיוחס לרבי לוי יצחק בנדר זצ"ל.

אורח נוסף באלבום הוא הזמר שלמה כ"ץ שמבצע את "שמעה ותשמח" ו"מזמור שירו" מתוך קבלת השבת. אורח נוסף שמצוין על עטיפת האלבום החיצונית הוא הכנר אורן צור שמנגן באלבום בכינור וויולה, במידה ואורן נחשב לאורח קשה לי לחשוב על אלבום שהוא לא התארח בו בזמן האחרון במוסיקה היהודית מומלץ להאזין לביצועיו של אורן ב"מזמור שיר ליום השבת" שמבוצע בנוסח המוכר.

יש לציין, כי שירתו של יצחק השתפרה משמעותית מהאלבומים הקודמים וגם ביצועי הסולו שלו מוצלחים ונעימים לאוזן. ניתן לציין את הביצוע ל"מזמור לדוד" של המלחין והזמר הדגול בן ציון שנקר, משום מה צוין בעטיפה בסוגריים: מודז'יץ אך מדובר בטעות שנקר אכן ביצע את ניגוני מודז'יץ בצורה מופלאה אך השיר הזה כמו רבים אחרים שהתקבלו בכל חוצות ישראל הוא לחן פרטי שלו שלא משתייך לחסידות.

הערה קטנה, בחלק הסעודה שלישית מבצע יצחק מאיר את ידיד נפש בלחנו של יוסי גרין שבוצע במקור על ידי אברהם פריד. שיר שכל כך מזוהה עם קולו המיוחד של פריד כל ביצוע פחות מכך מהבחינה הווקאלית יהיה חסר...

לסיכום מדובר באלבום שירי שבת נעים במיוחד שתמצאו את עצמכם שרים יחד איתו במלא הגרון, מומלץ בחום לימי שישי בעת ההכנות לשבת או סתם בשעת געגועים לשבת באמצע השבוע...

5 מתוך 7 בסולם האיכות

יצחק מאיר - זעיר אנפיןנ. צליל