בס"ד
את יובל טייב כולנו מכירים כאחד שבקיא בשירת הפיוטים והמקאמים, אך כעת הוא שינה כיוון להוצאת אלבום סולו מקורי מושקע ויפה. אולי יש כאלו שיקראו לזה גירסת יניב בן משיח, שגם התחיל את הקריירה עם שירת פיוטים ועבר לאלבומי סולו, אך אין ספק שטייב עשה את זה בצורה המושלמת ביותר, רואים את זה בכמות השנים שיובל עבד על האלבום המדובר (3 שנים), נתון המראה שהוא לא רצה לעשות 'עוד אלבום', אלא בחר בהפקה מושקעת שנרחיב עליה בהמשך.

האלבום מכיל 11 רצועות, אשר כולן מלל מקורי, מלבד השיר "אמר רבי עקיבא" – שיר מתוך ברייתא ו-"שבת" – שיר המשולב בין מלל מקורי לצד התפילה שאומרים בלילי שבתות. המלחינים גם הם בעלי שם כ-עדי לאון, ארז יחיאל ויעקב מנשה (המשתבח מלחן ללחן). ברשותכם, אשנה קצת ממנהגי ואתחיל מסוף האלבום, לסיפור אישי קטן... הרצועה האחרונה הנקראת "למסטק" (Lamastak), שיר ערבי-מצרי אשר הלחין אחד השמות העולים במוזיקה הערבית – עמר מוסטפה. את השיר המקורי שמעתי לפני כשלוש שנים, והתחברתי אליו מהרגע הראשון, שיר שקט מרגש ומיוחד מאד. תמיד חיכיתי לזמר ישראלי שיעשה לזה קאבר, כי לטעמי זה היה פשוט חייב להעשות מתי שהוא... יובל טייב – הצלחת מאוד לרגש אותי בשיר הזה...

האלבום נפתח עם השיר "הלילה זה קורה לי", שיר קצבי טורקי, שאף הכינורות שלו הוקלטו בטורקיה, אפשר לשים לב בהחלט להרמוניית הכינורות בשיר... לאחר מכן בא השיר "שמע ישראל" – שיר הנושא של האלבום, שיר שקט ומרומם מאוד, הקטע החזק בשיר הוא הסוף – קטע סולו מיוחד של רוניוס, ואז טייב נכנס עם עליה נהדרת. וגם שיר חופה שאם יהיה לו מזל יכבוש כל חתונה – "ליל הכלולות" – אותו לחן מצרי שדיברתי לפני כן רק במלל שקשור לחופה.

לעניין ההפקה, זה אולי הדבר שהכי תפס אותי מכל האלבום הזה, הרבה שמות גדולים קשורים לאלבום. אפשר למצוא את אשר פדי, אבי יפרח, הכנר רוניוס, אבי סינגולדה, אבי אבידני, אריק כהן, עומרי זליג ואפילו אבי פיאמנטה. בין המעבדים גם ישנם רבים וטובים כמו אלי קשת, עמי כהן וגם עמוס כהן.

עוד שירים שתפסו את אזניי: "אמר רבי עקיבא" – הלחין אותו ארז יחיאל, שיר המזכיר את הסגנון החודר של ארז יחיאל, "הכל לטובה" – שיר קצבי שהלחין אלי קשת, שסופו מסתיים בקטע רגאיי נחמד, "שבת" – שיר מעולה, שלמען האמת - לא יודע לאיזה ז'אנר לשייך אותו, הוא מתחיל בקצב מזרחי-ספרדי, עם חצוצרות המלוות אותו שעושות אותו כמו שיר 'הורה'. שיר באמת מדהים. "הללוי-ה" – שיר פורטוגזי עם פתיחת כינורות מעניינת, והשירים שיצאו כסינגלים "יום יבוא", ו-"עם אחד".

לסיכום, לדעתי האישית זה האלבום המזרחי הכי טוב בתקופה האחרונה, שווה קניה, ולמי שעדיין מחכה לפיוטים – ישנה רצועה גם לכם (מצפרא עד ערב). נייחל ליובל שזה סיפתח לעוד אלבומי סולו מעין אלו...

יובל טייב - שמע ישראלאיתן סיטון