בס"ד
את ההכירות הראשונה שלי עם בריו חקשור עשיתי לפני כחמש שנים, זה היה בחתונה של חבר שגם הוא היה נוכח, ובין לבין עלה לשיר את השיר שהלחין לזמר יעקב שוואקי – ברשות. כשהוא עלה אמרתי לעצמי מי זה עכשיו עולה לשיר..? מתברר שטעיתי, ובגדול, הוא שר ברמה גבוהה שגרמה לכל הנוכחים ליהנות מקולו המרגש והמרגיע. לא חשבתי שהוא בעניין הקלטת שירים אך לאחר שיחה קלה עמו הבנתי שהוא עובד על איזה אלבום. ברוך השם היום הזה הגיע סוף סוף...

בריו (בר יוחאי) חקשור, בן 22 מנתניה, תמיד אהב מוזיקה, וזה מתבטא בשירה, בהלחנות וגם בעיבוד ובנגינה על אורגן. את הסינגל הראשון שלו "ברחמים" שהוציא לפני מספר שנים הפך למושמע נון סטופ בתחנות הרדיו. אחד המוסדות בבני ברק (לא שאלתי אם אפשר לפרסם את השם..) שרו את השיר הזה בתור 'המנון' למוסדותיהם... מה שמראה על הפופולריות הרבה של השיר בקרב הציבור. אלבום הבכורה של בריו הנקרא "שיר ושבחה" הוא אלבום שבריו עבד עליו זמן מרובה עד שהגיע לחנויות המוזיקה.

האלבום מכיל 11 רצועות (5 מהם יצאו כסינגלים בעבר), וכל מילותיו מתוך המקורות, מלבד השיר "מלך המשיח", שיר שאינו עשיר במילים ומדבר על המשיח שיגיע במהרה בימינו. את כל השירים הלחין בריו בעצמו מלבד השיר "מה ידידות" שהולחן על-ידי אחד המחנכים בבני ברק, שקשור לבריו כבר זמן רב. על העיבודים אחראי אלי אסרף הצעיר והמוכשר, אשר עומד מאחורי הרבה עיבודים ולחנים נהדרים, ושמו מתחיל ללכת לפניו. גם צוות הנגנים לא קופח, אפשר למצוא שם את אבי סינגולדה, אריק כהן, דור אסרף והכנר התותח – רוניוס.

האלבום נפתח עם שיר הנושא "שיר ושבחה", שיר שבתחילה הוא קצת שקט, וממשיך לקצב פריילעך נחמד, לאחר מכן עוברים לשיר "מי אדיר", שיר רגש-חתונות יפה. מיד לאחר מכן נשמע משהו 'קצת' לא קשור, שיר מזרחי 'למהדרין' (רגע, זה לא אלבום חסידי?), שיר מדהים במינו, אפשר לשמוע את הסילסולים בשיר, ואת הכינורות של רוניוס – הכנר המומחה.

עוד שירים שתפסו את אזניי הם: "שיבת ציון" המושר יחד עם הילדים יענקי גרין ונריה עוקבי, שמוסיפים את הגיוון הרצוי בשיר זה. "סגידנא" – שיר במקצב דיסקו, שיצא כסינגל והושמע פעמים רבות. "מה ידידות" – שיר מתוך פיוט של שבת – 'להתענג בתענוגים', שיר מיוחד במינו, מיוחד מאוד, אולי גם הפתעת האלבום לטעמי. אהבתי שם בעיקר את הקול הנמוך של בריו המלווה יחד עם ילד שטון יותר גבוה, בלחנו של מחנך בבני ברק. "אור הלבנה" – דואט עם אחיו הצעיר 'מריו' חקשור, שיר מתוך ברכת הלבנה, שיר מרגש וחביב.

לסיכום, אלבום מגוון נהדר עם שירים טובים, האלבום נמכר מתוך התחשבות במצב הכלכלי במחיר מיוחד מאד, ובתכל'ס אם בא לכם לשמוע פלייליסט טוב – "שיר ושבחה" זה בשבילכם.
בריו חקשור (Baryo) - שיר ושבחהאיתן סיטון