בס"ד
איתן קלינמן הוא מהיוצרים המסקרנים אלו שאתה מאזין להם כמה פעמים ועדיין לא מצליח למקם במשבצת הנכונה... "עומד,להשתנות" הוא אלבום הבכורה של איתן וכפי שהוא מספר הוא אגר אצלו את החומר במשך כעשר שנים עד שהחליט להוציא אותו לאוויר העולם.
אודה ואתוודה שלקח לי המון זמן ללעוס את האלבום הזה ועוד המון זמן כדי לבלוע אותו... זהו אלבום שדורש האזנה וקשה לדוגמא להירדם איתו... איתן כתב את הלחנים של כל השירים באלבום למעט אחד ואת מילות השירים של רוב האלבום ומדובר במילים מסקרנות ומקוריות ומלאות משמעויות.
על ההפקה המוסיקלית המגוונת אחראי אביחי קופל שגם מנגן את הקלידים באלבום.
האלבום נפתח בשיר "לא פתור" שיר שקט ומרגש בליווי פסנתר . זהו דבר יפה בעיניי לתת לשיר לדבר בפני עצמו וללא עטיפות מוסיקליות מיותרות, מילות השיר מעניינות מסקרנות ועמוקות ומדברות על החיפוש העצמי של ריבונו של עולם בכל דבר אפילו בהתרסה כביכול רבונו של עולם נמצא אם נביט במבט הנכון.
שיר נוספים מומלצים להאזנה "יכולים לצעוק" שיר שקט ומרגש עם עיבוד מעניין של צלילי מיתר (קלידים) בסגנון מזרחי. שיר נוסף מעניין הוא שיר הנושא "עומד,להשתנות" כן הפסיק בין המילים הוא לא טעות... שיר דיסקו חביב עם מילים מעניינות ועיבוד מעניין שנפתח עם צלילי המונד ו"דמעות הראל" שיר שקט שנכתב לזכר חייל שנפל (הפזמון מזכיר לי ברעיונו את השיר רקמה אנושית של חוה אלברשטיין).
השיר היפה בעיניי באלבום הוא "חתיכות שנפלו" עוד שיר עם מילים מורכבות ועיבוד מעניין וסולו אחד מעולה של נגן הסקספון פטר ורטהיימר. האלבום נחתם עם קאבר לשירו של מרדכי בן דוד בלחנו של יוסי גרין "עוד ישבו" מתוך האלבום הכפול הזכור לטוב.
לסיכום זהו אלבום מאתגר מסקרן ועמוק, איתן הוא לא אומן שאזכור אותו בגלל קולו ולא שהוא לא נעים אלא שתשומת הלב שלי הופנתה באופן מלא למילות השירים ולמה שעומד מאחוריהם, בתקווה שהאלבום השני לא ייקח גם עשר שנים Smile ושהפעם גם תהיינה מילות הסבר לשירים .
5 מתוך 7 בסולם נתנאל
איתן קלינמן - עומד, להשתנותנתנאל לייפר