בס"ד
האלבום בו אעסוק היום הוא אלבומו הרביעי של הזמר יצחק פוקס "שירין ורחשין" שיצא לפני כ4 שנים. יצחק פוקס הוא תופעה מעניינת בעולם המוסיקה היהודית הוא מתפרנס מצורפות ובבעלותו חנות היודאיקה בגאולה "פעמון ורימון" לפני כמה שנים איבד יצחק את קולו עקב החשיפה לציאניד ולחומרים מסוכנים אחרים תוך כדי עבודתן אך הוא לא נכנע לתחזיות הרופאים והצליח להחזיר לעצמו את קולו על ידי שטיפת פנים מתמידה וסאונות.. .
יצחק הוא בהחלט אחד האומנים הותיקים בתחום ,לפני 26 שנה הוציא את אלבומו הראשון "באנו ביחד" ושנתיים אחריו את אלבומו השני "מלך" ואחר הפסקה של 18 שנה חזר והוציא את אלבומו השלישי "ביום ההוא" יחד עם המפיק והכנר גדי פוגטש וארבע שנים לאחר מכן את האלבום האחרון "שירין ורחשין"
ליצחק פוקס יש גוון מאד ייחודי שלא ניתן לפספוס את שני האלבומים הראשונים שלו הוא הקליט אך ורק עם גיטרה וללא ליווי כלים נוספים ואילו בשני האחרונים הוא כבר שילב מעט כלים נוספים אך שמר על הגוון והצבע הייחודי שלו .
האלבום כולל 11 שירים שכולם מהמקורות אם כי מקורות מעניינים ומגווונים ושיר אחד "דמעה קטנה" שנכתב על ידי יצחק עצמו .
האלבום נפתח בשיר הנושא "י-ה ריבון" שיר נעים בסגנון הרומבה הלטינית כבר בשיר זה ניתן לשמוע שיצחק לא השתנה וכמו באלבומיו הקודמים השירים טובים חלקם אפילו מאד אך הסאונד לוקה בחסר מאד ויוצר צליל עמוס ומעורבב שלא ניתן לשמוע בו בבירור כמעט כלום.
השיר השני באלבום הוא "דמעה קטנה" שיר פולק מעולה שנפתח בעיבוד נעים של הגיטרה הקלאסית של יצחק בשילוב עם כינורות אך באופן לא מחוייב המציאות שוב ההפקה נפגעת מנגינת סאונד של חצוצרה כסולו בשיר. הצליל הוא של אורגן ולא מהחדשים ... דבר הפוגע ברמת הצליל באופן חמור וברור וחבל...
מומלץ להאזין ל"ירננו" שיר חביב גם בסגנון הרומבה ולשיר האהוב עליי מתוך האלבום "רם ונישא" שיר מעולה בעיקר בגלל קטע המעבר הסוחף שלו ושוב חבל שהסאונד הגרוע פוגע בהנאה. וכן לשיר "כציפור נודדת" שחותם את האלבום.
לסיכום מדובר באלבום עם הרבה שירים נעימים ויפים אך רמת ההפקה והסאונד שלו פוגעים באופן ישיר בהנאה מהאלבום. לדעתי על יצחק לעסוק בהלחנת השירים ולהעביר את כל עניין ההפקה למשהו אחר דבר שירים את רמת הביצוע עשרת מונים. ניתן לשמוע דוגמא לזה בביצועו של ליפא שמלצר ל"הללו" של יצחק פוקס באלבומו "יהודי פשוט" שם אירח את יצחק לדואט בשיר מופק מוסיקלית ברמה גבוהה. חבל שלא כל שיר של יצחק נשמע כך...
אם הסאונד היה מקצועי הייתי נותן לו שש תווים מתוך שבע כי אכן מדובר באלבום מעניין עם שירים יפים אך אני נאלץ עקב רמת הסאונד לתת לו רק 5 מתוך שבע
יצחק פוקס - שירין ורחשיןנתנאל לייפר