בס"ד
"חוץ משבת" היא להקה יהודית שבאמריקה, ששרה בסגנון הרוק/פופ שמזכיר קצת את שנות ה-90 בכמה משיריהם ואולי גם מצליחה לפלוש לתחום האלטרנטיבי, הם התחילו לשיר כבר בשנת 2004 והצליחו לשרוד מאז, בימים אלו יצא אלבום הבכורה בשם הממש מקורי "התחלות חדשות", שמעיד על תחושת חברי הלהקה...
חברי הלהקה הם: אילן קוגל (תופים), ארז כהן (שירה וגיטרה) וג'רמי לינדר (פסנתר, סינטים וגיבוי שירה), שהם הבסיס של הלהקה מתוך כמה שעזבו במהלך השנים.
האלבום כולל 11 רצועות. כולם לחנים מקוריים שהולחנו ע"י חבר הלהקה ארז כהן שאף אחראי על כמה ממילות שירי האלבום, למעט שירים שנלקחו מפסוקים, פיוטים וכדומה. האלבום נותן הרגשת רעננות לסגנון שדיי התנתקנו ומחזיר אותנו עם שירים מעניינים מאוד לדעתי.
מה שלא כ"כ אהבתי זה את המבטא, תופעה שקורה להמון להקות אמריקאיות ש'מנסות' לשיר בעברית אבל ללא הואיל. למרות זאת אהבתי את עצם המחשבה של כל שיר לדוגמת השיר "Show Me The Way" ששם אפשר לשמוע את התופים מתחלפים בין ההייט (Hi-Hat) לרייד (Ride).
שירים שעניינו ואחזו את אזניי הם "Show Me The Way", שיר 4/4 הארד רוק קלאסי ולחן יפה, "לכה דודי" – שיר רוק טיפה פחות כבד, ועדיין קצבי, "We're Coming Back", "מזמור שיר" – המעבר בין הבית לפזמון עושה לי את זה ושיר הנושא – "To New Beginnings" – שיר די שקט שנכתב בהקשר למלחמה בעזה.
לסיכום, מדובר באלבום שמיועד בעיקר לחובבי שנות ה-90, ובעצם לכל חובבי להקות הרוק הטובות, ולכל מי שאוהב מוזיקה טובה. כמובן שיש להם עוד הרבה מה לשפר, אבל דברים מעין אלו באים עם הניסיון.

האלבום ניתן לרכישה ב-iTunes.

Except Saturday - To New Beginningsאיתן סיטון