בס"ד

יונתן רזאל הוא אחיו של הזמר והיוצר פורץ הדרך במוסיקה היהודית אהרון רזאל והוא ממש לא רק אח של אלא שם מכובד מאד בפני עצמו במוסיקה הישראלית והיהודית ,בניגוד לאהרון שהוא יוצר רוקנרול קליל בדרך כלל יונתן נגן צ'לו ופסנתר ואף ניצח על התזמורת הקאמרית הישראלית ועל סימפונט רעננה והיה שותף להפקות גדולות במוסיקה הישראלית כשעבד עם אמנים כארקדי דוכין יוני רכטר דוד ד'אור ואביתר בנאי .
את האלבום "סך הכל" הוציא יונתן אחרי 12(!!!!!) שנות עבודה. בהפקה המוסיקלית של האלבום היה שותף חבירו הטוב של יונתן אביתר בנאי שאף שר איתו שני שירים בדואט.האלבום פרץ את כל הגבולות שבין מוסיקה יהודית לבין מוסיקה ישראלית והושמע בכל ערוצי התקשורת האפשריים וזכה לשבחים רבים מכל תעשיית המוסיקה הישראלית
יונתן הוא בעל קול קטיפתי ושירתו רגועה ומזכירה מאד את אביתר בנאי וארקדי דוכין ,כל האלבום באווירה מאד רגועה ניכר באלבום שהוא נעשה על ידי אנשי המקצוע האיכותיים ביותר הסאונד מעולה והעיבודים עשירים בכלי מיתר ובפסנתר ומזכירים מוסיקה קלאסית קלה .חותמו של אביתר בנאי ניכר מאד בהפקה הן בעיבודים והן בסגנון השירה.
באלבום 12 שירים,מילות השירים משולבות מפסוקים וממילים מקוריות שכתב יונתן . האלבום נפתח בשיר "ואני תפילתי" שיר שקט מרגש , כמו רוב השירים באלבום . יש רק שתי רצועות באלבום שהן מהירות, "עבדו את השם בשמחה" שיר מקפיץ ושמח ו"וארשתיך " שיונתן שר אותו בדואט עם אביתר.
מומלץ במיוחד להקשיב לשיר הנושא של האלבום "סך הכל" שיר עמוק שמדבר על הרצונות שלנו ועל הילד הקטן שבנו. כמו"כ מומלץ להאזין לדואט של יונתן ואביתר "ציון" ולשיר "את פניך"
חביב עליי מאד גם השיר "דרור יקרא" מזמירות שבת , שיר קליט ונעים להאזנה במיוחד בסגנון מוסיקלי אתני שמזכיר מעט את עידן רייכל.
ישנם שני סוגים של אלבומים, אלבומים קליטים יותר שהמאזין יכול להתחבר אליהם כבר מהאזנה הראשונה ולזמזם אותם כבר בפעם השניה ויש את האלבומים העמוקים יותר שדורשים האזנה מעמיקה יותר , "סך הכל " הוא אלבום איכותי מאד שיש להאזין לו כמה פעמים על מנת להתחבר אליו ולהנות ממנו באמת. אני נוהג לקרוא לאלבומים מהסוג הזה חוויה נרכשת. אולי לא כל אחד ימצא את הסבלנות להאזין שוב אך מנסיוני האישי אני ממליץ לנסות .
סך הכל 6 תווים מתוך 7 בסולם נתנאל

יונתן רזאל - סך הכלנתנאל לייפר