בס"ד
אולי זה ישמע מופרך אבל שפע של אלבומים חדשים בו זמנית פוגע לי ביכולת ליהנות מכל אלבום בנפרד לפי כבודו ומעלתו... למרות זאת משמח שבימים אלו יצאו כמה אלבומים חדשים חלקם משובחים יותר חלקם משובחים פחות .. כאן התחילה אצלי התלבטות מייסרת למי להאזין ראשון לעומק ,אין זה מן הראוי לכתוב על אלבום בטרם חרשתי אותו לאורכו ולרוחבו. לאחר התחבטויות כהושענא ונענועים מאלבום לאלבום כלולב החלטתי לפתוח באלבום הבכורה המוצלח של אבישי רוזן "תן לי סימן"

אבישי בוגר הקינדרלאך לשעבר הוא רק בן 12 אך בהחלט מדובר בהפקה בוגרת לחלוטין שיכלה להתאים לזמר מבוגר באותה המידה. המפיקים המוסיקליים של האלבום מכירים זה את זה כבר שנים רבות, מדובר באבי טל שהוא אחד השמות החמים בעולם המוסיקה היהודית רק בשנה האחרונה הוא היה שותף ל"בן אהוב" של אודי דוידי ול"מה עשית היום" של אהרון רזאל , שני האלבומים המובילים השנה בתחום המוסיקה היהודית המקורית ואילו המפיק השני הוא שם פחות מוכר אך עדיין זכור לטובה לאלו בינינו החובבים מוסיקה יהודית מקורית. מדובר בזמר אוריאל מאור (אוריאל מאור וצוות 26) לאחר פסק זמן של כמה שנים הוא חוזר אלינו וחותמו ניכר מאד באלבום של אבישי. כמו"כ אוריאל עובד בימים אלה על אלבום אישי משלו.

ההפקה מושקעת ומוקפדת מאד כיאות וכראוי ואני כמאזין שמח שהפקות ברמה הזאת הופכות אט אט לסטנדרט המקובל. אבישי למרות גילו הצעיר מתגלה כמבצע מגוון שלא משתמש בטריק ילדי הפלא (צרח כפי יכולתך) אלא נותן למילים להשפיע על גוון השירה ואופייה. לכך יש לייחס קרדיט ישיר למפיקים המוסיקליים שהצליחו לגרום לי פשוט לשכוח שהוא ילד ולהתייחס לאבישי כמו שאני מתייחס לכל אומן מבוגר .
האלבום כולל 11 שירים כולם מילים מקוריות חוץ מ"כשם שאני" . על הלחנים אחראי אוריאל מאור ואף אבישי תורם את חלקו בכתיבה יחד עם אוריאל.

שיר הנושא "תן לי סימן" שפותח את האלבום הוא שיר רוק-פופ משובח בלחנו של אוריאל מאור ומייד אחריו "אלפי ילדים" שיר אנרגטי נוסף בסגנון פופ משולב מוסיקה אלקטרונית. השירים שבעיקר משכו לי את האוזן במובן החיובי הם דווקא השירים השקטים "כמה מלאכים" ו" המקום הכי טוב בעולם" שני שירים מעניינים שאבישי מיטיב לשיר אותם . שיר נוסף מעניין הוא "דרך חדשה" בסגנון הדיסקו ו"עף מתוך חלום" שנכתב על המצב בארץ.

שני שירים באלבום הם קאברים לשירים ישנים "אהבת ישראל" של הרפו ז"ל ורבע לשבע ו"מלאכים" של חיים ישראל. בנוגע לאהבת ישראל הביצוע לטעמי לא מחמיא לשיר ולא מוסיף שום דבר לביצוע המקורי והמעולה. בנוגע למלאכים שם הביצוע חביב והעיבוד מעניין יותר עם כלי מיתר. באופן כללי לטעמי ניתן לוותר על גרסאות כיסוי אלא אם כן יש בהם חידוש מיוחד.

לסיכום מדובר באלבום מוצלח ונעים להאזנה עם אנרגיות מצד אחד ושירים שקטים טובים מאידך. כיף לראות הפקה איכותית כל כך ושוב... אבישי הוא לא ילד פלא הוא זמר בוגר לכל דבר ועניין עם קול ילדותי.. עוד דבר קטן... האלבום מספיק טוב ומעניין גם בלי אלבום תמונות ... זה אלבום מוסיקה לא הפקת אופנה.

6 מתוך 7 בסולם נתנאל
אבישי רוזן - תן לי סימןנתנאל לייפר