אהרון רזאל בשיחת לילה עם ר' שלמה קרליבך...

"שלך, אהרון": אהרון רזאל כותב לרבי שלמה קרליבך, 20 שנה לפטירתו - "שיחת לילה עם רב שלמה"

שיא מיוזיק | יום רביעי ט"ו חשון התשע"ו, 28-10-2015 בשעה 17:55צפיות: 1828.
אהרון רזאל בשיחת לילה עם ר' שלמה קרליבך...
אהרון רזאל
20 שנה אחרי מותו זוכה הרב שלמה קרליבך לעדנה מוזיקלית גדולה. ברבים מבתי הכנסת בעולם מתפללים ע"פ לחנים שכתב, הופעות רבות מתארות את פס הקול של חייו, והיצירה סביב העשייה שלו רק מתגברת.

אהרן רזאל הספיק לסיים במהלך שירותו הצבאי תואר שני במוסיקה קלאסית ולא פגש את ר שלמה מעולם בחייו (!) אך המפגש עם ניגוניו, אישיותו ותורתו של קרליבך כשנה לאחר פטירתו חולל מהפך בכל תפיסת עולמו. בהשראת רבו החדש אהרן מחליט לנטוש את ספסלי האקדמיה (למורת רוחם של סגל המורים) ולצאת עם גיטרה למסע. מסע מוסיקאלי יהודי שבו הניגון, קירוב לבבות והשמחה של אמונה ממלאים את עולמו, מסע שנמשך עד היום...

ובכן, בלילה גשום אחד, חוזר אהרון משבע ברכות שבו שר יחד עם עשרות רבות של תלמידי ישיבות את ניגוני קרליבך, מגיע לביתו נפעם מעוצמת החוויה ומרגיש דחף לכתוב בפעם הראשונה מכתב אישי למורו ורבו הרוחני לספר לו, לשוחח אתו, לשאול אותו ..."מה הסוד שלך?"

אהרון רזאל שרואה ברב קרליבך מורה למוזיקה, ושואב ממנו לא מעט השראה, למד להכיר במשך השנים את רוחב היריעה ואת גודש היצירה. הם לא נפגשו פיזית מעולם, אבל הערכה הרבה שרחש אהרון הצעיר לרב שלמה, הפך אותו לתלמיד מוזיקלי מובהק. וכך, בתום אירוע שבע ברכות שהשתתף אהרון רזאל יחד עם עשרות תלמידי ישיבות קדושות, כשהוא משתאה על מה שנעשה בדור האחרון עם המוזיקה של רבי שלמה, התיישב אהרון רזאל בלילה ע"מ לכתוב לרבו ומורו המוזיקלי, מכתב.

השיר "שיחת לילה עם רב שלמה", הפך להמנון מרגש על האיש ועל שיטתו המוזיקלית, התורנית והחברתית. מילות השיר/ המכתב מקפלות בתוכן את כל המחשבות של אהרון.
וְלָמָּה הַשִּׁירִים שֶׁלְּךָ כָּל כָּךְ שְׁמֵימִיִּים?
כִּי לֹא הֶחְשַׁבְתָּ אֶת עַצְמְךָ לְמַלְחִין חָשׁוּב.
לֹא רָדַפְתָּ אַחֲרֵי לְהִיטִים כְּמוֹ רַבִּים. הָיִיתָ צִנּוֹר.
מְחֻבָּר יְשִׁירוֹת לְהֵיכַל הַנְּגִינָה הַמִּסְתּוֹרִי.
רָצִיתָ לִפְתֹּחַ אֶת הַלֵּב שֶׁל הָעוֹלָם.
לְהָשִׁיב יְהוּדִים הַבַּיְתָה, לְהָשִׁיב לֶב בָּנִים עַל אֲבוֹתָם,
לְהַרְבּוֹת שָׁלוֹם בָּעוֹלָם.

השיר "שיחת לילה עם רב שלמה" הוקלט בעברית ובאנגלית, והוא משולב באלבום העשירי של רזאל. אלבום עם זווית אישית יותר, פנימית, שנוגעת במקורות ההשראה שלו כבר מתחילת הדרך.

האזנה עריבה בשיא מיוזיק!

בעברית:


באנגלית:
למילות השיר:
אהרון רזאל - שיחת לילה עם רב שלמה.

הוסף תגובה חדשה

על מנת להוסיף תגובה לביקורת, עליך להיות מחובר למערכת.
הרשמה למערכת | התחבר

תגובות גולשים:

  • לא נמצאו תגובות לסינגל זה.