אם יש אלבום שאני מחכה לו ויודע שהוא לא יאכזב אותי- זה האלבום החדש של הזמר יעקב שוואקי. בכל אלבום שהוא מוציא מחכות לנו הפתעות חדשות ולהיטים שינוגנו ויזכרו עוד שנים.

רק בשביל ההמחשה, באלבומו הקודם "מאמין בניסים" אין אחד שלא מכיר את שיר הנושא את שם האלבום. ובאלבום שלפניו, "קולות", יש את "עת רקוד" האגדי שנמצא בכל רחבת ריקודים.

באלבום החדש, "מוזיקה" שיצא בשבוע שעבר, בהפקתו של איצי וולדנר יחד עם הזמר בעצמו, שמתי עין על שני עניינים ייחודיים המאפיינים אותו. הראשון הוא, שהאלבום מגוון מתמיד. סגנונות שונים של שירים. משירי פופ לשירי נשמה, מחסידי לקצב המזרחי, ומעברית לכל מיני שפות (!). אני מאמין שכל חובב ז'אנר מסוים ימצא לפחות שיר אחד באלבום שיתחבר אליו.
השני הוא, שהעיבודים חדשים ומודרניים מאוד. הזמר יודע מה הקהל מבקש ומספק לו את העיבודים העכשוויים ביותר, דבר המבטיח את איכות האלבום.

ועכשיו לנושא בשבילו התכנסנו כאן היום- השירים עצמם. האלבום מורכב מ-13 רצועות, מתוכם שלושה סינגלים מהחודשים האחרונים, ותשע רצועות חדשות לחלוטין.
מהסינגלים יש לנו את "A Mother’s Promise", שיר מרגש המבטא את הקשר בין אמא לילד, בו היכולות הווקאליות של שוואקי משחקות תפקיד חשוב, "אל"ף בי"ת גימ"ל", שיר מקפיץ בשפה היידיש, רעיון של ר׳ שלום מרדכי רובשקין, ואת הסינגל "אש", שיצא במקביל עם יציאת האלבום, ובוודאות יכניס 'אש' לרחבות הריקודים.

מהשירים החדשים, אנו נמצא גיוון מעניין מאוד. ראשית, כידוע, שוואקי הוא בית חרושת של שירי חופה וחתונה, ומן הסתם שהאלבום יכיל רצועה שתלווה חתנים וכלות בכניסתם לחופה בעזרת ה'. השיר נקרא "הרי את". לא קשה לנחש מהם עיקרי המילים, ועל הלחן מופקד אבי רוטנברג. יהיה מעניין לראות איך השיר ישתלב עם חבריו, שאר שירי החופה.
שנית, איך אפשר בלי שיר חסידי קלאסי?! כמובן שאי אפשר, ולכן אחת הרצועות באלבום היא השיר "שיויתי"- מהשירים המזכירים את הטעם הישן והמוכר של שוואקי.

בין יתר שירי האלבום יש עוד כמה הפתעות: "ישתבח שמו", שיר פופ דאנס שעם העיבוד האיכותי וההגשה המיוחדת של הזמר אנו מקבלים תוצר נפלא. "מוזיקה", שיר הנושא של האלבום. ישר התחברתי ללחן ולענ"ד השיר הכי טוב באלבום. "עולם מושלם", שיר מושלם. מרגש מאוד. פשוט, פרפקט של שיר ו-"כל הנשמה", שיר עם קצב יפה, מקפיץ וקליט (רק לי הלחן בפזמון נשמע די מוכר?).

האלבום מסיים בשיר מיוחד העונה לשם "לב אחד". השיר מדבר על אחדות עם ישראל. שורה שתפסה אותי היא: "הכובע והצבע לא דומים". כלומר, לא משנה מה אתה לובש או מהיכן אתה- אנחנו אחים, כי אתה חלק מעם ישראל. ומה שהכי יפה בשיר, זה שבסיומו, הפזמון הופך להיות Multi language והוא מושמע במספר שפות. אקט המבטא את האחדות.
סתם בשביל הכיף, תשמעו ותנסו לנחש כל פעם באיזו שפה הפזמון מושמע...

לסיום חשוב לי להדגיש שמלבד השירים שהזכרתי, ישנם באלבום עוד שירים טובים. תשמעו בעצמכם. כמו כן, כגודל הציפיה כך גודל הסיפוק. נהניתי ממש משמיעת הדיסק!
טוב, ידעתי את זה, מדובר כאן ביעקב שוואקי...

המומלצים- עולם מושלם, מוזיקה, אש.




יעקב שוואקי - Musica | מוזיקהמאיר טרבלסי