זכורני מלפני כמה שנים שקבלתי דואר ובו אלבומו של שלמה טויסיג הראשון. כהרגלי, בהתחלה מעט קשה היה לפתוח את העטיפה ולשמוע, מסיבה פשוטה שנובעת מתוך מחשבה של "מה כבר הוא יכול למכור?", אבל "כששברתי את הקרח" והחלטתי 'בחסדי שמיים' לשמוע מעט – נדהמתי. דבר ראשון מקולו הערב, ודבר שני (שמעט חסר לי באלבום החדש) זה שהוא הכניס המון כלים מזרחיים אותנטיים כקנון, סטרינג של ימהה די-50 ועוד.

עתה יצא טויסיג עם אלבום חדש ומעולה, עם עיבודים מאוד מסקרנים (כל אחד עם יחודיותו), כמו שרק רולי אזרחי יכול להציע. בין העוסקים במלאכה מצאנו את סינגלודה, שלומי כהן ודני פלאם.

שירים רבים תפסו את אזניי, ויש מקצתם שאסור לפספס: "הודו לה'" – שיר קצבי מאוד הנקרא 'שיר חסידי קלאסי'. "מאי דהוה" - או "מכאן ואילך" (שיר הנושא) – פשוט נהנתי מכל רגע, במיוחד במקהלת הילדים בהתחלת הבית הראשון. עיבוד אלקטרוני מצויין. "אדיר ואיום" – 'קאבר' לשירו הנודע של שרולי מאייר, בלדה ענקית, שעוד אז תפסה את אזניי, ממש 'אדיר ואיום'. "מאמע" – שיר ביידש, את המילים לא ממש הבנתי, אבל את המסר והלחן ממש הבנתי. "ניגון השלוחים של חב"ד" – חזק במיוחד. "בשירה ובזמרה" – עוד יצירת מופת, ו-"בשורות טובות" – יצא כסינגל בעבר.

לסיכום, מאוד מומלץ להתרענן עם אלבום מיוחד מעין זה, ממש נהנתי.

שלומי טויסיג - מכאן ואילךאיתי סיטבון