בבוקר בהיר אחד, בחזרתי מתפילת שחרית, אני פותח את תיבת הדואר ורואה שקיבלתי אלבום. פתחתי, ומשהו אצלי בתחילה אמר "זה לא הסגנון שלך", אך משקראתי את הקומוניקט המרשים, ואחריו ראיתי את הקליפ "נס אלוקי", ועל כל ההיסטוריה של יוסי ואשתו (שהיא היתה מעולי אתיופיה!), נתנה בי רצון לדעת מה מסתתר באלבום.
אם אהיה אמיתי – היה שווה לנסות, להתלהב, להתרגש. על זה אמר המשורר "אל תסתכל בקנקן – אלא מה שיש בו". לא תמיד רצוי לשפוט ע"פ כריכה וכדומה.

יוסי ניחן בקול מיוחד שמזכיר לעיתים את קולו הקלאסי של יונתן רזאל בניחוח ארקדי דוכין עם חספוס מועט של בוצר. יצירותיו קלאסיות למדי שמעבירות מסרים מכל הסוגים, כמו סיפור אישי, העברת מסר מסוים, מה שגורם לנו לבקש כבר את הרצועה הבאה.

האלבום מכיל 10 רצועות שבהן הלחין יוסי את כולם, ורובם מילים מקוריות מלבד שלש שנדלו מן המקורות. על הפקת האלבום ניצב ערן קליין.

האלבום פותח עם השיר בשם "האמונה בך" – שיר אלטרנטיבי שבו משמיע לנו שכל מה שנעשה בהווה ובעתיד, בין טוב ובין רע, האמונה בקב"ה היא זאת שנותנת תקווה. לאחריו מגיע שיר הנושא "נס אלוקי" – שמספר את סיפורו האישי שלו ושל אשתו, שעצם כל בית שנבנה הוא בגדר 'נס אלוקי'.

עוד שירים שנתנו טון באלבום: "בשגרה האפורה" – שיר מעניין מאוד, שבו מתאר שצריך לאהוב את הקב"ה מעל הכל. "תישאר איתי" – עיבוד מעולה. "שולט" – מילים של הרב הרוש שליט"א. "שפכי כמים" ו-"קבצן הדממה".

לסיכום, מדובר באלבום משעשע למדי, שלי אישית, גרם להרבה עונג, ונשמע כבר חודש בפליי-ליסט האישי שלי.
יוסי טורצקי - נס אלוקיאיתי סיטבון