בס"ד

לצחי הר-נבו התוודעתי לפני 12 שנה עם צאת אלבומו הראשון "שירים מהר נבו" , האלבום אבד לי פיזית וחזר אליי בדרך מוזרה לשמחתי הרבה. צחי הוא פסנתרן מחונן למרות שבדרך כלל ניגן בהפקות שבהן היה חבר (השמחות,איגי וקסמן ועוד) בגיטרה בס. לפני יציאת האלבום "שירים מהר נבו" חזר צחי בתשובה ומאז הספיק להופיע כקלידן עם להקת המדרגות המשובחת ובימים אלו הוא מסיים את העבודה על אלבומו החדש והמבטיח "קולות ורמזים" שכבר הספקתי להתענג עליו מאחורי הקלעים.
למרות שאלבומו הראשון של צחי הר-נבו סובל מבוסריות קלה בשירה (דבר ששופר עשרת מונים באלבום החדש שקרב ובא) הוא עדיין אלבום נעים מאד ומעניין.

להפקה המוסיקלית של "שירים מהר נבו" חבר לצחי המוסיקאי רפאל גריידי ואילו על המיקס הופקד הוד דיין מלהקת המדרגות.

האלבום נפתח בשיר "לכה דודי" שנפתח במקצב הבוסה הרומנטי והנעים , כמו בכל האלבום שירתו של צחי עדינה ונעימה והעיבוד תואם את רוח השיר. השיר השני באלבום הוא "צמאה נפשי" שיר שקט ומרגש גם הוא במקצב לטיני עם נגיעות קלות מאד של ג'אז באקורדים הדיסוננטים של הקלידים. השיר מבוצע בסוף האלבום גם בגירסת פסנתר נקיה ומרגשת מאד.

השיר האהוב עליי ביותר באלבום הוא "אלי רפאני" שנכתב על ידי רבי יהודה הלוי . מילות השיר המרגשות במיוחד בשילוב הלחן הסוחף גרמו לי להתרגשות גדולה ואני נהנה לנגן אותו לעצמי על הפסנתר. העיבוד שכולל פסנתר בלבד מעולה ולא נזקקים לשום דבר נוסף באוזן, כל תוספת הייתה רק גורעת מהתוצאה היפיפה והמרגשת.

שירים נוספים ומעניינים מהאלבום "אני אוהב אותך" שיר מרגש שעוסק באהבה ללא תנאי לבורא,מילות השיר נכתבו על ידי צחי עצמו. השיר במקצב ה6/8 הנעים. על תפקיד הרצועה האתנית יושב השיר "אשרי יושבי ביתך" הלחן המעניין מגלה את נטייתו המבורכת של צחי לג'אז. לאלו שמחפשים את הרעש יוכלו למצוא מעט נחת ב"מזמור לדוד" שיר רוקנרול חביב.

לסיכומו של דבר "שירים מהר נבו" הקדים את זמנו ולכן לא זכה לכבוד וההערכה הראויים זהו אלבום נעים עדין ומרגיע . לשמחתי כמו שכתבתי כבר מסיים צחי את העבודה על האלבום החדש "קולות ורמזים" אלבום שבהחלט יש סיבות לחכות לו .

6 מתוך 7 בסולם נתנאל


צחי הר נבו - שירים מהר נבונתנאל לייפר