בס"ד
כשאברהם פריד מוציא אלבום זו בהחלט סיבה למסיבה. פריד האיש והקול הממכר שלא סתם כבר נמצא איתנו ומוביל את המוסיקה החסידית 30 שנה. אני מוצא את עצמי אחרי האזנה לכל אורך הקריירה של פריד עדיין מתרגש מקולו האדיר ומהנשמה שרק הוא יודע ומצליח להעביר בשירתו. אלבומיו של פריד הם תמיד מושקעים מאד וחלקם ללא תאריך תפוגה... אני עדיין מוצא את עצמי מאזין מידי פעם לאלבום הכפול "אם אשכחך ירושלים" שהוקלט יחד עם הסימפונית של פראג לפני יותר מ15 שנה.

האלבום החדש נקרא בעברית "רצוננו לראות את מלכנו" ובאנגלית "KEEP CLIMBING" .פריד כרגיל מראה לנו שהוא לא שוקט על שמריו והוא לא מפסיק להתחדש לפני כמה שנים זה היה נשמע לי הזוי שאברהם פריד ישתמש במוסיקה אלקטרונית בשילוב כלים חיים והיום השיר שפותח את האלבום הוא כזה... ומצד שני הוא גם לא זונח את הסגנון שהביא אותו עד הלום בדמות יצירות כמו שיר הנושא של האלבום "רצוננו לראות את מלכנו". דבר שונה נוסף באלבום החדש הוא ביצוע גרסאות כיסוי (קאברים) לשירים ישנים של זמרים אחרים כדוגמת "אלוקיי" ו"קח את שלי" ועוד

על ההפקה המוסיקלית של האלבום אחראים יובל סטופל ,משה לאופר,רולי אזרחי ואלי לישנסקי ונפתלי שניצלער שניהם כל אחד שיר אחד. על רוב הלחנים באלבום אחראי איצי וולדנר.

האלבום נפתח בשיר "הפכת" שיר קצבי ושמח עם פוטנציאל חתונות בלחנו של וולדנר שכשמו שכתבתי מתוזמר על ידי יובל סטופל בכלים חיים בשילוב מוסיקה אלקטרונית.

השיר השני באלבום גם הוא בלחנו המצוין של וולדנר ועיבודו של סטופל שיר וולס קצבי ויפיפה "יהללו" בסגנון היצירות של פעם של פריד.

השיר השלישי והאהוב עליי מהאלבום הוא "וזכני" שיר סלואו וולס מקסים בלחנו של יוסי גרין מי שבעבר היה מלחין כמעט את כל שיריו של פריד מסתפק באלבום הזה אמנם רק בלחן אחד אך משובח ומרגש מאד בביצוע כמו שרק אברהם פריד יודע ... על העיבוד אחראי הצלע השלישי לשילוב של גרין אנד פריד הלא הוא משה לאופר ולא אני לא מתגעגע לקולות הרקע של יוסי גרין.... Smile

השיר הרביעי "אין כאלוקינו" שיר דיסקו בשילוב אלקטרוני בלחנו של משולם גרינברגר ועיבודו של יובל סטופל. דיסקו בהברה חסידית זה כבר חידוש Smile .. לא נפלתי.

השיר החמישי שיר הנושא של האלבום "רצוננו לראות את מלכנו" יותר נכון להגדיר אותו יצירה מסוג היצירות הישנות של פריד כשטר התנאים תניא ועוד קלאסיקות רבות וטובות . הלחן של איצי וולדנר והעיבוד של משה לאופר. פריד טרח להדגיש על העטיפה שהקונספט של השיר הוא שלו.. אכן נשמע שהוא ידע מה למה הוא מכוון . השיר נפתח בחזנות איטית של פריד על דברי רש"י העוסק בבקשתם של בני ישראל לשמוע את התורה מפי ה'. את פריד מלווים בשיר מקהלת שירה. קלאסיקה במיטבה.

השיר השישי הוא קאבר לשיר פופ-רוק של ישראל פרנס "קח גם את שלי" בלחנו ועיבודו של יובל סטופל . השיר מבוסס על אמרה חסידית ועוסק בבנין הבית השלישי מדמעות.

השיר השביעי שיר הנושא באנגלית "KEEP CLIMBING" ובתרגום תמשיך לטפס. שיר העוסק בטיפוס במעלה החיים. הלחן של אברהם פריד והעיבוד של סטופל. קולו המתוק של פריד משתלב נפלא בצלילי הפסנתר החשמלי שפותח את השיר.

השיר השמיני "אמן" בלחנו של מנדי ג'רופי ועיבודו של סטופל שגם יצא כסינגל של האלבום. שיר קצבי שפריד בונה עליו כלהיט. אני פחות התחברתי ללחן הפשטני מידי לטעמי למרות שאני בטוח שהוא ימצא את דרכו לאולמות האירועים.

השיר התשיעי "למה השם" שיר נחמד ומרגש בלחנו של פריד על העיבוד המעניין של האקוסטיות שפותחות את השיר אחראי רולי אזרחי.

השיר העשירי "שערי מזרח" שיר במקצב מזרחי בלחנו של אלימלך בלומשטיין בעיבוד של רולי אזרחי . שיר סתמי המושר בהברה ספרדית ומזכיר שירים דומים מאד גם בצורת השירה של יעקב שוואקי. מיותר מאד...

השיר האחד עשרה "אלוקיי" אחד השירים הישנים האהובים עליי ביותר. מי ששר אותו במקור הוא הזמר ליבלה העשל ז"ל באלבום מן השמים. השיר הולחן על ידי משה לאופר לפני יותר מעשרים שנה והושר במשך השנים גם על ידי דודו פישר.

השיר הבא "אור" גם הוא במקצב מזרחי עדין בשילוב דיסקו בלחנו של וולדנר ועיבוד של אלי לישנסקי שגם עשה את המיקס לאלבום.

השיר שחותם את האלבום "המה" בלחנו של ליפא שמלצער בוצע לראשונה על ידי שרולי גינסברג והוא מחודש בעיבוד של נפתלי שניצלער קולות הרקע שייכים ללהקת שירה. פריד עוד יהפוך את זה לשיר חתונות כובש...

לסיכום מדובר באלבום בהחלט מושקע ומעניין ברובו . אני תמיד אמשך לקלאסיקות הישנות של אברהם פריד בהם קולו המיוחד והנפלא בא לידי ביטוי בצורה טובה יותר אך האלבום החדש הוא בהחלט לא אלבום של לצאת ידי חובה כי עברו יותר מידי שנים מהאלבום הקודם והוא עוד פרק יפה בקריירה המפוארת של פריד .

5 מתוך 7 בסולם נתנאל

אברהם פריד - רצוננו לראות את מלכנונתנאל לייפר