בס"ד
את אוהד פגשנו לראשונה כשהיה האיש מאחורי מנחם פיליפ (למי שעוד זוכר...)ואז שמעתי לראשונה לפני כ11 שנה את הסינגל הראשון של אוהד שנקרא "שאו מרום" ובו אוהד הפליא אותי ביכולות הווקליות הכמעט שלא נגמרות שלו , הוא ניחון בקול גבוה מאד וזה כמעט מוזר לשמוע אותו שר בטונים נמוכים.
מאז אוהד הספיק להוציא שני אלבומים כשאת הראשון כתב לו כמעט את כולו יוסי גרין ולבסס את עצמו כזמר חסידי מהשורה הראשונה עם להיטים שהושמעו רבות וחלקם הפכו ללהיטי חתונות כדוגמת "תחת השמש" ו"וארשתיך".
האלבום החדש של אוהד "אחד יחיד ומיוחד" יצא ממש בשבועות האחרונים וכבר בשמיעה הראשונית התרשמתי שמדובר באלבום אנרגטי ותוסס במיוחד
באלבום יש 13 רצועות , כל המילים הם מהמקורות חוץ "מתפילת האב" שכתב ישי לפידות והשיר "מנעי קולך" שכתב שרון אביחלק.
על ההפקה המוסיקלית הופקדו כמה מעבדים והעיבודים עשירים ומושקעים ,למרות שלדעתי ניתן היה מעט לצמצם מעט את החצוצרות בשירי הרוק... (בעצם מה אני רוצה זה דיסק חסידי... Smile)
שני שירים היו מקוריים יותר בצורת העיבוד שלהם, הראשון "מלכותך" שנפתח בעיבוד ווקאלי מדליק במיוחד (אלי כהן ואיצי ברי)שמושר על ידי אלי גרסטנר אושיית הרוק החסידי שגם הלחין השיר והוא אחד מלהיטי הרוק המעניינים יותר באלבום . אוהבים דיסטורשן?? זה השיר שלכם...(עד לחצוצרות).
השיר השני שתפס את אוזני מבחינת העיבוד הוא "שיר השלוחים" שעובד על ידי גרשון פריישטט והוא נפתח באחד הכלים המרגשים באוזניי ,צ'לו בלווי פסנתר . עיבוד בהחלט מעניין ולא מצוי כל כך במחוזות המוסיקה החסידית. השיר עצמו הולחן על ידי יוסי גרין שגם עושה קולות (הוא היה חייב..???)
שיר מעניין נוסף הוא "בוא בוא בוא" שמתחיל בסגנון הראגיי הג'מיייקאני וממשיך במקצב הטוויסט המעניין ומשם לרוק סוחף... מומלץ מאד לאוהבי השינויים .
שיר הנושא של האלבום "אחד יחיד ומיוחד" בלחנו של אלי כהן נשמע בהחלט כאחד כזה שעומד להיכנס לפלייליסט של תזמורות החתונות . שיר נוסף שמתאים לקטגוריה הזו הוא השיר שפותח את האלבום "כי אנו בניך" שגם הולחן על ידי אלי כהן ,גם שיר מהיר ומלא מרץ עם משחקי תפקידים בין אוהד לבין המקהלה.
שיר מומלץ נוסף הוא "מנעי קולך" שיר שקט עם נגיעות ים תיכוניות שיר שמתאים לקטגוריית השיר המרגש של האלבום..
לסיכום מדובר באלבום חסידי מושקע מעניין ומלא מלא מלא במרץ ושמחה ,מומלץ לחובבי הז'אנר!

6 מתוך 7 בסולם נתנאל

בלעדי לאתר:
למילות שירי האלבום לחץ כאן
אוהד מושקוביץ - אחד יחיד ומיוחדנתנאל לייפר