את בית החרושת לייצור דיסקים ולהיטים ע"ש אבי בן ישראל יצא לי להכיר אישית לפני כמה וכמה שנים. בתור מלחין ותמלילן מהצד (לעת מצוא) זכיתי למכור לו מספר שירים לאלבומיו "קם מתוך חלום" ו"גלגלי הזמן" ועליהם גאוותי (חפשו את "אז נשיר" בביצוע משותף עם מנדי ג'רופי, "נצח ישראל" עם הראפר פישי הגדול, "סיפור מבראשית" או "שירים ומנגינות" בדואט עם ברונר..) אם לשים את האצבע על הרגע הראשון שהבנתי שהבן-אדם הוא בית חרושת זריז ומתוקתק במיוחד, היה זה כשהוא קנה ממני את השירים בטלפון (יאללה זריז זריז!..) והתחיל לעבוד עליהם בערך אחרי יומיים.. (חבל שלשלם זה לא עובד אצלו ככה!.. סתאאם!).
מאז בלי עין הרע טפו טפו טפו, הוא הספיק להוציא דיסק ועוד דיסק ולמען ההגינות.. עוד איזה דיסק או שתיים (או שבעים..). אם על הדירות בבני ברק אומרים שבין דירה לדירה יש עוד דירה אז מסתבר שהמקבילה המוזיקלית לבדיחה (או המציאות) הזאת הם האלבומים שבן ישראל מפגיז בזה אחר זה.
יאמרו לזכותו שתי הערות לסדר היום: א. שבכל אלבום הוא מצליח להפתיע מחדש ולייצר "יש מאין" עם עוד להיט עדכני ומקפיץ שהיה שווה רק בשבילו להוציא דיסק. ב. יש שישאלו ובצדק, מה יכולה להיות בכלל הסיבה היום להוציא דיסק לשוק כשבתווך מעיקה בעיית ההורדות והצריבות על מיטב אמני ישראל הרבים והטובים ביותר? אבל על בן ישראל אין את השאלה הזו. מהיכרותי האישית, כאמור, אני מבטיח לכם שהוא בראש ובראשונה עושה זאת כי הוא חולה במחלה מדבקת ושמה "יצירת מוזיקה", וכן, מסתבר שזו מחלה חשוכת מרפא. כתוצאה מהסיפוק ומהאנרגיות החיוביות שיצירת הדיסק גורמת לו ממשיכה מגירת הדיסקים שלו בבית להיות עמוסה יותר, מסתבר, אפילו ממגירת הגרביים. (בל נשכח גם שהוא מוכר בסופו של דבר יפה מאוד וכן עובדה נוספת שאלבומים אלו מהווים "כרטיס ביקור" מרשים מאוד להופעות ואירועים שהוא מפיק מעצמו יום יום ברחבות הריקודים שבאולמות השונים).
מה שהביא אותו לשיא הגינס האחרון בקצב הוצאת האלבומים ולסיקור המשתפך ממש שמתחת ידינו הוא הדיסק "מחכה לנס". בשונה מהאלבומים הקודמים השתלט הפעם בן ישראל גם על מלאכת ההלחנה והשירים בכחצי האלבום הם פרי לחניו האישיים, מה שגורם לאלבום לחזור ובגדול לשדה המזרחי (וגם זה שהוא הפסיק לקנות ממני שירים בטח..) אבל לא מפסיק לייצר להיטי פופ קליטים ועדכניים שנכנסים לאוזן ומנקרים במוח ללא הרף כמו שיר הנושא. מצאנו שם גם דואט מרגש על רות עם גד אלבז, עוד דואט חביב לא פחות עם שמואל נדל, שיר תוסס במיוחד על שש מצוות תמידיות, והכל בעיבוד ובקצב אינסטנט מהיר, עד האלבום הבא..
חשוב לי לציין שבן ישראל התחיל גם בשנה האחרונה לפנות לקהל יעד חשוב לא פחות והם הילדים. הוא הפיק סדרה של דיסקים על חגי ומועדי השנה בשילוב סיפורים ושירים פרי לחניו. האלבומים באיכות שמדברת בעד עצמה גם במכירות. אפילו חזותם החיצונית מרשימה עד מאוד (מלכות וקסברגר) ומקרינה מבפנים על החוץ. אישית אהבתי גם שהוא מצא מקום לייחד אלבום שלם לנושא זהירות בדרכים שקרוב ללב כל הורה באשר הוא. כל שנותר אם כן לאחל לו הצלחה בהמשך הדרך (אוטוסטראדה, כמובן..). הוא מחכה לנס ואנחנו? לאלבום הבא !
אבי בן ישראל - מחכה לנסאבי אברהם