את להקת "פרדס" פגשתי די במקרה .. בעצם לא ממש במקרה, ידידי איש המוסיקה ואיש מקסים בלי קשר אוהד שגב השמיע לי כמה קטעים שלהם ומייד זה משך את אוזניי
השלד של הלהקה הוא בעצם אשר אסבג שמנגן על גיטרה חשמלית ושירה ,עדי גביסון שמנגן על האקוסטית ושירה, אורן אברויה תופים ושירה, ועוד נגנים אורחים לבס ולקלידים. חברי הלהקה לא הכירו אחד את השני לפני והמפיק ראובן עמיאל הוא זה שהפגיש אותם וכבר על הפעם הראשונה הם נגנו ללא הפוגה שלוש שעות ...
חברי הלהקה מתגוררים בארה"ב אך הם ישראלים במקור והאלבום נשמע כרוק ישראלי משובח , והם ניחונים בקולות נעימים ובשירה סוחפת. לפני כחודשיים סיימו פרדס להקליט את אלבום הבכורה של הלהקה שבקרוב יגיע לחנויות
האלבום רובו בסגנון רוק ,רוקנרול ובלוז חוץ משיר וחצי שהם מעט במקצב מזרחי. העיבודים בסגנון רוק מובהק תענוג עילאי לחובבי הדיסטורשן והגיטרות. כמו כן רמת הסאונד מעולה.
באלבום יש 12 רצועות ,רוב השירים חדשים חוץ מקאבר משובח במיוחד ומעניין מאד על "ירושלים של זהב" של נעמי שמר והשיר "אדון עולם" שהוא קאבר לשיר לועזי של דייויד גילמור. מילות השירים חלקם מהמקורות וחלקם מילים של חברי הלהקה.
האלבום נפתח בשיר "בן אדם" שיר רוק סוחף עם מילים מוצלחות ומעניינות "שמע בן אדם הדרך לשם לא צריכה להיות מפרכת מעט אהבה קורטוב של תמיכה וכבר אתה מתחיל ללכת... "
אני אוהב במיוחד את השיר "המרחם" שיר שקט במקצב הבלוז בלחנו של אשר אסבג בשילוב מדהים של אורגן הרוק B3 שמנוגן על ידי יואל היימן. שיר נוסף שחביב עליי הוא "מזמור לדוד" שיר רוק עוצמתי עם קטע מעבר מוצלח מאד של שירה של הלהקה. שיר חביב נוסף הוא "בן של מלך"
לדעתי מדובר באלבום שאחד הדברים הבולטים בו זה תחושת הכיף של חברי הלהקה והחיבור המוצלח ביניהם דבר שיוצר את אחת מלהקות הרוק הטובות ביותר במוסיקה היהודית. האזנה מומלצת לכל חובבי המוסיקה והיא חובה לחובבי הרוק כמוני!!!
6 תווים מתוך 7 בסולם נתנאל
פרדס - פרדסנתנאל לייפר