אלבומי המופת –כתבה ראשונה בסדרה
בסדרת הכתבות אלבומי המופת אשתדל לכתוב על אלבומים שיצאו עוד לפני "ההייפ" שיש היום למוסיקה יהודית מקורית, לפני כעשור הוקמה חברת מי"ם שהייתה הלייבל הדתי של "נענע הפקות". האלבומים שהופקו במי"ם מוקפדים במיוחד ולצערי חלקם אינם מוכרים, בכתבות אסקר את חלקם וכן אלבומים אחרים שלדעתי כדאי לחובבי ומביני המוסיקה היהודית המקורית לחפש אותם לפעמים אפילו לחפש הרבה אך יגעת ומצאת תאמין...
סדר הסיקור הוא אקראי לחלוטין לפי העולה על רוחי כל המייחס לכך כוונה אחרת יוגלה לארץ גזרה!...
האלבום הראשון שאפתח בו הוא אלבומו השני של אברהם אבוטבול (בית הקדושה) "כוכבי אור" מדובר באלבום רוק מהמושקעים ביותר שהוקלטו במוסיקה היהודית. לעומת האלבום הראשון המצוין של אבוטבול יחד עם הכנר גדי פוגטש "בית הקדושה" שהיה אלבום אקוסטי מאד האלבום הזה שונה לחלוטין וכאילו נולד בו משהו חדש דבר המראה על יכולותיו ואיכויותיו הרבות של אבוטבול כזמר אומן ומבצע. מי שהפיק מוסיקלית את האלבום הוא אומן הגיטרה דני ממן שבשילוב עם ג'ף הורביץ הגיעו לסאונד מדהים שנשמע כמו רוק בריטי משובח. לדעתי זה אחד האלבומים היחידים שדני ממן באמת הראה את כוחו הן מבחינת הנגינה והן מבחינת ההפקה ודרישות הסאונד.
כל שיר באלבום הוא "הצגה" בפני עצמה אברהם אבוטבול משלב יכולות של זמר עם קול רוקי גברי מחוספס מעט ועם יכולות משחק שצובעות את המילים בצורה אחרת. מילות השירים הם בחלקן תפילות כ"ברוך שאמר" ו"למען אחיי" וחלקן מתבססות על כתבי ר' נחמן.
באלבום עשרה רצועות,האלבום נפתח לקול צלילי הכינור של גדי פוגטש שצובע בכינורו בעוד שירים באלבום צבע רך וענוג, השיר הראשון הוא גירסה של אברהם לבוא אליי פרפר נחמד.. בהחלט מעניין.
מומלצים במיוחד: רצועה מספר 3 "בכל יום" שיר רוק עוצמתי שמתחיל בקריינות דרמטית של אברהם ומתפתח להארד רוק , רצועה 4 "יש בני אדם" שיר שקט עם התפתחויות למי שמכיר את האלבום הקודם של אברהם "בית הקדושה" המעברים יזכירו לו את הסגנון.
וכמובן החביב עליי במיוחד הוא השיר "ליבי המר" שבו יש רק אקוסטית שמנגן אבוטבול ומלווה בכינור של גדי פוגטש, לא ניתן להסביר את זה במילים אך השירה של אבוטבול פשוט כאילו נותנת למילים חיות בפני עצמן . שיר שכולו כמו הצגה בלי לראות כלום...
אז אם אתם\ן רואים את עצמכם מבינים ואוהבים מוסיקה יהודית האלבום הזה פשוט חובה!!!!!!!!!

אברהם אבוטבול - כוכבי אורנתנאל לייפר