29-09-2010 14:15

חחח תודה לך (ל"ת)

מאת: KoKuriKo


מספר צפיות: 1319הודעה ללא תוכן.

הוסף תגובה | קישור להודעה

מספר צפיות: 1833
נסביר עד כמה המשחק LFS דומה למציאות, ואם משתפרים במשחק זה משפר את הנהיגה במציאות.. אבל עכשיו אתם שואלים "איך במשחק משתפרים בדריפט?"
זה מה שאני אנסה להסביר כאן.
הדבר הכי חשוב בדריפט, וזה חשוב לזכור לאורך כל הכתבה, וגם כשאתם משחקים זה BALANCE. או בעברית "שיווי משקל", מה זאת אומרת אתם שואלים, טוב אז נסביר את זה יותר לעומק.

כל אוטו יכול לנסוע על הצד (ברמה מסויימת) גם הנעה קדמית, גם הנעה אחורית (מן הסתם) וגם הנעה כפולה, אך מה שונה בין לנסוע על הצד לבין לנסוע על הצד עם שיווי משקל, פשוט מאד, בדריפט עם שיווי משקל אתם יותר אחראים למה שקורה לאוטו, האוטו לא נוסע לאן שהוא רוצה אלא אתם מסיעים את האוטו לאן שאתם רוצים.

כשהאוטו נזרק לפניה בלי השיווי משקל זה כבר לא נחשב לדריפט ממש, אלא לPowerslide
כי האוטו מחליק אבל אין לכם יותר מידי שליטה על מה שקורה.

טוב, אז איך עושים דריפט עם שיווי משקל? לא כל כך פשוט.. כאן נכנס הדבר השני הכי חשוב, וזה להכיר את האוטו!
אי אפשר להסביר את זה יותר מידי, זה פשוט להתאמן אם האוטו ולהכיר את הגבולות שלו, מתי הגלגלים מתחילים לאבד אחיזה, כמה היגוי נגד הוא צריך כדי לשמור על הזווית, ועוד ועוד ועוד...
אני מציע לDrifter המתחיל (וגם למתקדם) לבחור מסלול, לבחור פניה מסויימת במסלול ולהתאמן עליה כמה פעמים, לראות מה משתנה בין פעם לפעם, מה קורה שנכנסים מהר מידי, מה קורה שנכנסים לאט מידי, מה קורה שהזווית גדולה מידי, או קטנה מידי ולראות איך האוטו מגיב לכל מה שאתם עושים, שימו לב גם לטמפרטורת הצמיגים כי זה ממש משפיע על ההרגשה של האוטו!

עכשיו, אני יכול להסביר פה על כל השיטות של Drift, אבל אני ארגיש שאני ממחזר מידע שכמעט כולם מכירים
אז אני אסביר בקצרה על חלק מהשיטות העיקריות
1)Ebrake - הכי פשוט שיש, מושכים את הEBRAKE, הגלגלים האחוריים ננעלים, האוטו מאבד אחיזה ומה שנשאר זה לשמור על הדריפט עם הגז וההגה (או עכבר למי שאין הגה)
2)Feint - שבירת אחיזה ע"י טילטול האוטו מצד לצד, גם טכניקה די פשוטה של זריקת הזנב בכוח עם ההיגוי מצד לצד ומה שנשאר זה לשמור על הדריפט עם הגז וההגה. רק צריך לשים לב מה מצב הצמיגים. על צמיגים קרים זה עובד הרבה יותר טוב ויותר בטוח מאשר צמיגים חמים כי הצמיגים החמים לא יכולים לעמוד בעומס כמו צמיגים קרים, מה שיגרום לסחרור של האוטו.
3)ACCEL OFF - זה עובד עם צמיגים קרים במהירויות גבוהות (120 קמש?), וצמיגים חמים גם במהירויות יותר נמוכות, מה שעושים בעיקרון זה נכנסים לפניה (עדיף להשתמש בטכניקה הזאת בפניה קהה) עוזבים את הגז ופונים לכיוון הפניה, מה שיקרה זה שהזנב יתחיל להכנס לדריפט ומה שנשאר זה לשמור על הדריפט עם הגז וההגה (לזכור שככל שהצמיגים יותר קרים ככה קל יותר לחזור לאחיזה, אז להיות עדין עם ההגה בהיגוי נגד)
4)Cluch kick - לפעמים אתם נכנסים לפניה והאוטו עדיין אוחז את הכביש, וכמעט כלום לא עוזר, זה מתי שהטכניקה הזאת הכי שימושית (לפחות בשבילי).
מה שעושים זה לוחצים על הקלאץ', מעלים את הRPM גבוה גבוה ועוזבים את הקלאץ', מה שיגרום לגלגלים האחוריים "לזנק" ולשבור אחיזה עם הכביש, מה שנשאר זה כרגיל, לשמור על הדריפט עם הגז וההגה.
5)Shift lock - מה שעושים בעיקרון (זה לרוב קורה בהילוך שלישי ושני) זה נכנסים לפניה בהילוך אחד גבוה יותר (כלומר, פניה של שני להכנס בשלישי) ולהוריד את ההילוך לשני, מה שיגרום לRPM לעלות ומה שנשאר זה.. לשמור על הדריפט עם גז והיגוי.
גם כן משהו שקשור בהילוכים זה לשים לב באיזה הילוך לוקחים את הדריפט, לקחת פניה בהילוך הלא נכון יכול ממש להקשות על מהלך הדריפט בפניה.. מה שיפריע לשיווי משקל של האוטו במהלך הדריפט.
יש עוד ועוד שיטות כמו Dirt drop שנוסעים טיפה על הדשא בכוונה כדי לגרום לאוטו להחליק, או כפי שתראו בSPR שהכנתי יש עוד טריק נחמד עם ה Ebrake (בSPR הבא שאני אכין אני אסביר על הטריק הזה יותר לעומק) ויש Braking drift , ועוד.


, תזמון זה אחד הדברים החשובים בדריפט. אתם תראו שככל שתתאמנו יותר התזמון שלכם ישתפר,תראו שאתם תדעו בדיוק מתי לתת קצת גז, מתי לתת קצב ברקס, טיפה יותר היגוי נגד או טיפה פחות ובסוף תהיו גם אתם Kings of drift

דבר נוסף לפני סיום זהו כמובן הסטאפ שאיתו אתם משתמשים לדריפט, מה הופך סטאפ לסטאפ טוב בעיקרון? הרי כל רכב (ברמה מסויימת) יכול לעשות דריפט כמו שאמרתי בהתחלה, אבל מה שמבדיל בין סטאפ לסטאפ זה עד כמה קל ופשוט יהיה לעשות איתו דריפטים, וכמובן עד כמה הוא מתאים לסגנון שלכם, סטאפ טוב בשבילי לא בהכרח יהיה טוב לכם. לא רק בסגנון שכל אחד מבצע את הדריפט אלא גם בציוד שאנחנו משתמשים .
סטאפ טוב צריך להיות מאוזן בין צמיגים קרים לצמיגים חמים. מה זאת אומרת? זה די קל יחסית ליצור סטאפ שיהיה טוב לצמיגים קרים או חמים בלבד אבל הדבר הקשה הוא שהאוטו יהיה נשלט בצורה טובה ולא יתנהג בצורה בלתי צפויה על צמיגים קרים וצמיגים חמים כאחד.
לכן ליצור סטאפ שמתאים לכם יכולה להיות משימה די קשה וארוכה (ומתסכלת, מנסיון) אני מציע שתקראו הסברים על כל דבר שניתן לשנות באוטו וככה תיצרו לעצמכם סטאפ שמתאים לכם. כמו שאמרתי זה הרבה מידע ולהגיע לאיזון יכול לקחת הרבה זמן ועצבים.. אבל בסוף זה ישתלם,


ולא לשכוח תמיד לקרוע את הצמיגים כי לזה הם נועדו........

וכן שמשכירים אוטו לקרוע ככל האפשר כי בשביל זה שילמתם...

בקיצור תהנו ותיזהרו'''


קישור להודעה ‏חחח תודה לך (ל"ת)‏ - ‏KoKuriKo <-- אתה נמצא כאן29-09-2010 14:15
מספר צפיות: 1319הודעה ללא תוכן.
קישור להודעה ‏רק אנחנו..‏ - ‏שרול'08-10-2010 01:54
מספר צפיות: 1277רק אנחנו יכולים לכתוב שטויות כאלה, ואתה יודע למה אני מתכוון...
קישור להודעה ‏חחחחחחחחחחחח...‏ - ‏נתי עמר09-10-2010 22:22
מספר צפיות: 1287