"כְּבַקָּרַת", מתןך המילים של תפילת ״ונתנה תוקף״, מבוצע על ידי הזמרים מנדי ג׳רופי מישראל ואלי מרקוס מניו יורק, ועובד על ידי המוזיקאי חוני מילאקי.

מי שיצר את החיבור והפגיש בין האמנים הוא דוידי קרומבי, שגם ביים והפיק את הקליפ המיוחד לשיר החדש.

"אלי מרקוס הוא כוכב פופולרי מאוד בארה"ב, בעוד שמנדי ג'רופי הוא מעמודי התווך של המוזיקה החסידית בארץ״ אומר קרומבי. ״אז חשבתי, למה לא לחבר בין השניים ויחד ליצור הרמוניה חדשה ומוסיקה נוגעת ללב שגם תפגין את הכישרון של שניהם לקהלים חדשים."

שיתוף הפעולה, שהוקלט וצולם בניו יורק, הביא לשיר המרגש ומעורר ההשראה.

כְּבַקָּרַת הוא הלחן המקורי הראשון של הזמר אלי מרקוס, בהשראת תפילות השנה החדשה.

"השיר הוא על איך הקב״ה סופר באהבה את העם שלו כמו רועה שדואג לצאנו, בחיוך ובאהבה" אמר מרקוס.

כמו כן לראשונה מופיע בקידמת הבמה המוזיקאי חוני מילאקי מניו יורק, שכישוריו כמנהל הרכב מוזיקת חתונות פופולריים בתעשיית חב"ד העולמית. מילאקי עיבד את המוסיקה לכְּבַקָּרַת, והוא מבצע את נגינת הפסנתר הנשגב בשיר.

"כשיצרתי את האקורדים של השיר הזה, בחרתי אקורדים פשוטים שממחישים את היראה והמתח של עניין התשובה, אבל גם את הרכות והאהבה", אמר מילאקי.

"המסר של המוזיקה הוא שאנחנו לא יכולים לדחות את זה, יום הדין מתקרב וזה זמן לחשבון נפש. לא צריך לפחד מיזה, להיפך, הרי ברור ללא שום ספק שהקב״ה יחתום אותנו לחיים טובים."

השיר מסמל את הפעם הראשונה בה הקליט הזמר הישראלי מנדי ג'רופי בארצות הברית, פרוייקט שלדבריו היה חוויה מיוחדת ומרגשת.

"מי לא רועד כששומעים את התפילת ״ונתנה תוקף" אומר ג׳רופי, שחזר אמש לארץ מהצילומים והעבודה על השיר. ״אתה יכול לשמוע את כל הרגש שלנו כשאתה מקשיב לשיר".

האזנה עריבה בשיא מיוזיק!



לצפיה בקליפ: