פרויקט הסליחות "קמתי באשמורת" - שנה 2:

עידו פורטל בסינגל \ קליפ חדש באוירת ימי הסליחות - "תהא השעה הזאת" למילים מקוריות של רעות לוי רוזנצווייג.

שיא מיוזיק | יום רביעי י"ח אלול התשע"ה, 02-09-2015 בשעה 16:51צפיות: 1364.
פרויקט הסליחות "קמתי באשמורת" - שנה 2:
עידו פורטל
בשנה שעברה, בימי הרחמים והסליחות שחרר עידו פורטל שני סינגלים, שהיוו פרשנות מוזיקלית מודרנית לפיוטי הסליחות, לפרויקט שיצא אז לדרך קראו "קמתי באשמורת", פרויקט שתכליתו - טקסטים ולחנים מתפילת הסליחות מנקודת מבט ייחודית של יוצר ישראלי צעיר.

לקראת ראש השנה וימי הסליחות השנה, משחרר עידו פורטל סינגל נוסף ברוח ימי הסליחות, "תהא השעה הזאת" אך מבוסס על מילים ולחן שכתבה רעות לוי רוזנצווייג.

השיר הנוכחי שונה במקצת משאר שירי הפרויקט. "הסגנון אחר", אומר פורטל, "השירים החדשים מתבססים פחות על המקורות, ויותר ממקום אישי". הפעם, בחר היוצר ללכת על מילים מקוריות אולי בגלל הסיפור שמאחוריו. "זהו שיר של חזרה בתשובה אישית, פרטית. זאת בקשה ישירה וקרובה להקב"ה שידריך אותי בדרך היומיומית הפשוטה והקטנה שלי ויראה לי מה לעשות, ואיך למצוא את השביל הנכון אליו. אני חש חזרה בתשובה יומיומית כזאת. למשל, כשנוחתת שגרה, כשהשחיקה מעיקה, כשלא יודעים לאן לקחת את זה, כשהתחושה קצת של מבוי סתום, וכשמחפשים לראות את הקדושה בכל דבר קטן". בעצם, מבקש עידו מאלוקים "תראה לי, תהיה איתי, תנחה אותי"...

כאמור, המילים והלחן של רעות לוי רוזנצווייג, וכל השאר מגיע מעידו ומריבונו של עולם. השיר החדש מלווה בקליפ צנוע שנוצר בחצר הבית, מול נוף ירושלמי. האמירה הוויזואלית מתארת את חיי היומיום של פורטל. קרוב וחשוף. בלי איפור ובלי מסיכות. רק מוזיקה וקרבת אלוקים.

תהא השעה הזאת, הוא שיר שמייצג את הימי המיוחדים של אלול ותשרי בעידן הנוכחי, וזה בדיוק השיר שיסחוף את מי שרוצה באווירה הזאת, של אלול, הרחמים והסליחות.

האזנה עריבה בשיא מיוזיק!



לצפיה בקליפ:

למילות השיר:
עידו פורטל - תהא השעה הזאת.

הוסף תגובה חדשה

על מנת להוסיף תגובה לביקורת, עליך להיות מחובר למערכת.
הרשמה למערכת | התחבר

תגובות גולשים:

  • לא נמצאו תגובות לסינגל זה.